• ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳
  • کد خبر: 46267
  • readingTime: ۲ دقیقه
طلافروشی

قیمت طلا و سکه امروز هر سه روند افزایشی،‌ کاهشی و خنثی را تجربه کرد. بازار طلا امروز با وجود افزایش قیمت انس جهانی طلا با نوسان محدود و کاهشی قیمت دلار همراه شد. معامله‌گران نوسانات کاهشی بازار ارز را در تشدید شرایط رکودی بازار طلا دخیل می‌دانند.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت نیوز، امروز بازار طلا روند یکدستی نداشت اما قیمت‌ در بیشتر قطعات و وزن‌ها کاهشی شد. روند افزایشی قیمت طلای جهانی که از دو روز گذشته آغاز شده نتوانست قیمت طلا و سکه را افزایش دهد، اما نوسانات قیمت دلار محدود بود و توانست بازار طلا را با خود همراه کند. گفتنی است قیمت طلا در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۲۰۰۲ دلاری در حال معامله است.

تحلیلگران بازارهای مالی برای هر گرم طلا در بازار داخلی منطقه دو میلیون و ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومانی را منطقه تعادلی بازار طلا در نظر می‌گیرند. آنها همچنین انس جهانی طلا را بعد از اینکه خود را به محدوده ۲۰۰۰ دلاری رساند در منطقه مهم معاملاتی در نظر می‌گیرند. تکنیکالیست‌ها می‌گویند اگر در پایان معاملات بازار نیویورک، طلای جهانی با مومنتوم بالا محدوده ۲۰۰۶ دلار را بشکند، می‌توان انتظار داشت حتی تا قیمت ۲۰۶۰ دلاری نیز صعود داشته باشد.

کارشناسان اقتصادی برای سکه داخلی منطقه ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را منطقه تثبیت شده می‌دانند و قیمت ۲۷ میلیون و ۶۰۰ تا ۲۹ میلیون و ۶۰۰ را منطقه معاملاتی این قطعه در نظر می‌گیرند. آنها معتقدند برای ریتم‌گیری نیاز است که سکه منطقه ۲۹ میلیون و ۶۰۰ را پرقدرت بشکند.

توصیه تحلیلگران بازار برای سرمایه‌گذاری در بازار طلا این است که کماکان معامله‌گران به دنبال نقطه ورود دقیق نباشند و با در نظر گرفتن منطقه مناسب فعلی در شرایط رکودی از بازار بهره ببرند.

روند کاهشی سکه‌های سنگین

امروز اول آذر ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی کاهش ۶۰ هزار تومانی داشت و با قیمت ۲۸ میلیون و ۷۰۴ هزار تومان معامله شد. در روز جاری سکه‌ بهار با افت محدود دو هزار تومانی با قیمت ۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.

امروز قیمت نیم‌سکه و ربع افزایش ۵۰ هزار تومانی داشتند. این قطعات به ترتیب با قیمت‌های ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شدند. در روز جاری سکه گرمی تنها قطعه‌ای بود که بدون تغییر و با همان قیمت پنج میلیون و ۷۵۰ هزار تومانی روز گذشته معامله شد.

افت حباب،‌ قیمت سکه را کاهش داد

امروز قیمت طلا نیز کاهش داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با کاهش ۲۰ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون و ۴۶۹ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز افت سه هزار و ۶۰۰ تومانی داشت و به رقم دو میلیون و ۴۱۸ هزار تومان رسید. قیمت طلای دست دوم نیز کاهش داشت و به دو میلیون و ۳۸۶ هزار تومان رسید.

امروز حباب قطعات سکه روند متوازنی نداشت. حباب سکه‌ امامی ۷۹ هزار تومان، سکه بهار ۲۲ هزار تومان و سکه گرمی دو هزار تومان کاهش داشت. حباب نیم سکه و ربع سکه نیز به ترتیب ۴۰ و ۴۵ هزار تومان کاهش داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =