پنجمین همایش فولادی شو

معاون توسعه فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر شرکت فولاد مبارکه علاوه بر کمک به توسعه بازار شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان به تامین مالی و رشد تصاعدی آنها کمک کرده است.

احسان یزدیان در گفت و گو با خبرنگار ایراسین در حاشیه پنجمین رویداد «فولادی شو» اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین نیازهای شرکت‌های فناور، توسعه و ورود به بازار است که برای رفع آن می‌توان چنین رویدادهای به همرسانی و تنظیم جلساتی بین خریداران و شرکت‌های فناور برگزار کرد.

وی افزود: نقش رویدادهایی مانند «فولادی شو» در زیست بوم فناوری و نوآوری این است که زمینه‌ساز ارتباط مصرف کنندگان فناوری با شرکت‌های فناور باشند و در کنار آن صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر شرکت فولاد مبارکه علاوه بر کمکی که به توسعه بازار شرکت‌ها می‌کند، به تامین مالی و رشد تصاعدی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور نیز کمک می‌کند.

معاون توسعه فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: مجموعه MSTID در طول یک سال گذشته بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در شرکت‌های فناور مرتبط با زیست بوم فناوری‌های فولاد سرمایه‌گذاری کرده است که به رشد آنها قطعا کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه صنایع بزرگ مانند فولاد مبارکه، پتروشیمی و سایر صنایع به تدریج وارد توسعه فناوری در استان شده‌اند، گفت: صنایع در واقع به عنوان بازیگران مهم زیست بوم فناوری عمل می‌کنند و با ورود به فاز چهارم توسعه زیست بوم فناوری کشور، حضور این صنایع به شدت به رشد فزاینده شرکت‌ها کمک کرده است.

یزدیان خاطر نشان کرد: در استان اصفهان میزبان ۹ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم اما تنها حدود ۵ درصد از اقتصاد دانش‌بنیان کشور را در استان داریم، به عبارتی با وجود اینکه شرکت‌های فناوری بسیاری در استان وجود دارد اما نتوانسته‌ایم به اندازه کافی برای ورود جدی‌تر آنها به بازار کمک کنیم و سهم آنها از اقتصادی دانش‌بنیان کشور کمتر از درصد شرکت‌ها است.

وی یادآور شد: بنابراین چنین رویدادهایی و ورود صنایع بزرگ به سرمایه‌گذاری و خرید فناوری و پیشرفت، کمک می‌کند که درصد این استان در اقتصاد دانش‌بنیان کشور افزایش پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =