باران اصفهان

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی استان اصفهان گفت: بارش باران و رطوبت هوا تا روز دوشنبه در استان اصفهان ادامه خواهد داشت.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به اینکه بارش‌ها در مناطق غربی استان اصفهان از دوشنبه آغاز شده است، اظهار داشت: این بارش‌ها تا شب گذشته ادامه داشته است.

وی با بیان اینکه بر این اساس بیشترین میانگین بارشی در فتح آباد از توابع سمیرم با ۶ میلیمتر، سرداب سفلی فریدون شهر و اَفوس از توابع شهرستان بوئین میاندشت با چهار میلیمتر، ورزنه با ۳.۵ میلیمتر، سمیرم با ۳.۳ میلیمتر و گلپایگان و فریدون‌شهر با ۱.۷ میلیمتر بوده است، افزود: از امروز تا دوشنبه به سبب فعالیت سامانه بارشی و عبور امواج متناوب، شدت ناپایداری‌ها و رطوبت افزایش می‌یابد.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه طی ۵ روز آینده این مدت هوای ابری، وزش باد و بارش (گاهی رگباری) در مناطق مستعد همراه با رعد و برق را در سطح استان انتظار داریم.

به گفته امینی، بارش‌ها به طور عمده مناطق غرب و جنوب و با شدت کمتر مرکز استان را در بر می‌گیرد و شدت فعالیت سامانه از بعد از ظهر فردا پنجشنبه تا اواخر وقت جمعه خواهد بود.

وی با بیان اینکه دمای هوای استان طی ۲۴ ساعت پیش رو بین ۲ تا سه درجه سلسیوس کاهش دارد، ابراز داشت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۳ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۳ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اضافه کرد: خور و بیابانک با بیشینه دمای ۲۶ درجه سلسیوس بالای صفر و بوئین میاندشت با کمینه دمای سه درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خواهند بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =