بریکس

بانک مرکزی آمریکا قصد دارد برای مقابله با سامانه پرداخت بریکس (BRICS Pay)، از دلار دیجیتال استفاده کند.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، با رونمایی ائتلاف اقتصادی بریکس از سامانه پرداخت بریکس، در تجارت بین‌الملل تغییراتی ایجاد شده که آمریکا را واداشته است به منظور مقابله با آن، به دنبال ایجاد دلار دیجیتال باشد.

مایکل بار (Michael Barr)، معاون نظارت بر فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا)، درباره وضعیت ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) و احتمال ارائه پیشنهاد از سوی فدرال رزرو در این زمینه سخن گفت.

وی خاطرنشان کرد که هنوز پیشنهادی ارائه نشده است؛ اما باید از تجربیات داخلی و بین‌المللی در زمینه ارز دیجیتال بانک مرکزی درس آموخت بخصوص که ائتلاف اقتصادی بریکس دو پیشرفت چشمگیر در حوزه مالی دیجیتال را تجربه کرده است.

بار اظهار داشت: یادگیری از تجربیات داخلی و بین‌المللی به تصمیم‌گیرندگان کمک می‌کند تا بفهمند چگونه می‌توانیم به بهترین وجه از نوآوری مسئولانه‌ای که از ایمنی و کارایی سامانه پرداخت آمریکا محافظت می‌کند، حمایت کنیم.

شروع به کار سامانه پرداخت بریکس، با تسویه یک قرارداد نفتی مهم اخیر به یوان دیجیتال مصادف شده است؛ ضمن اینکه این سامانه راهی را پدید آورده است که ائتلاف بریکس با استفاده از آن احتمالاً می‌تواند از آمریکا پیشی بگیرد.

این سامانه اتکای بین‌المللی به دلار آمریکا را کاهش می‌دهد؛ به خصوص در بحبوحه افزایش استفاده از فناوری بلاک‌چِین در اقتصاد جهانی.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =