• ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۷
  • کد خبر: 44668
  • readingTime: ۱ دقیقه
سکه

قیمت طلا و سکه روز گذشته با روند کاهشی باز شد و در میانه معاملات، افزایش قیمت داشت. رشد نیم‌میلیون تومانی قیمت سکه امامی در پایان معاملات دیروز تعدیل شد و این قطعه را از منطقه ۲۹ میلیونی پایین کشید.

به گزارش ایراسین به نقل از تعجارت نیوز، قیمت طلا و سکه آخرین روز مهر را با روند افزایشی به پایان رساند. روز گذشته رشد ۶۰۰ تومانی قیمت دلار بازار فلز زرد را با خود همراه کرد.

انس جهانی طلا در روزهای گذشته بیش از ۳۰ دلار افزایش قیمت داشت؛ اما به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی طلای جهانی بازیگر فعالی در بازار طلای داخلی نیست و فعلا تغییرات دلار اثر مستقیمی بر این بازار دارد.

گفتنی است بازارهای جهانی در تعطیلات آخر هفته قرار دارند و انس جهانی طلا روی رقم ۱۹۸۱ دلار ثابت شده است.

با وجود رکود و بازار کاهشی‌ طلا و سکه از ابتدای سال تا کنون، اما کارشناسان اقتصادی معتقدند حباب سکه همچنان بزرگ است. آنها دلیل این موضوع را انتظارات تورمی و رشد نقدینگی می‌دانند که باعث شده معامله‌گران با قیمت‌های سال آینده در بازار فلز زرد خرید کنند.

سکه امامی کانال ۲۹ میلیونی را از دست داد

دیروز یکشنبه ۳۰ مهر قیمت سکه امامی رشد ۳۸۸ هزار تومانی داشت. این قطعه با قیمت ۲۸ میلیون و ۸۸۹ هزار تومان معامله شد. در معاملات دیروز سکه امامی با رشد ۵۰۰ هزار تومانی به کانال ۲۹ میلیونی راه یافت اما در پایان معاملات روند قیمت‌ها کمی تعدیل شد و این قطعه بار دیگر ۲۸ میلیونی شد. سکه‌ بهار نیز با رشد ۱۸۵ هزار تومانی، روی قیمت ۲۵ میلیون و ۶۸۶ هزار تومان ایستاد.

دیروز نیم‌سکه و ربع سکه ۵۰ هزار تومان رشد قیمت داشتند و به ترتیب با رقم ۱۵ میلیون و ۴۰۰ و ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شدند.‌ سکه گرمی نیز تنها قطعه‌ای بود که بدون تغییر و با همان قیمت پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان روز شنبه معامله شد.

روند نامتوازن حباب سکه

دیروز قیمت طلا نیز افزایش داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با ۱۲۴ هزار تومان رشد با رقم ۱۰ میلیون و ۵۰۵ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز افزایش ۲۸ هزار تومانی داشت و به رقم دو میلیون و ۴۲۵ هزار تومان رسید. هر گرم طلای دست دوم نیز با قیمت دو میلیون و ۳۹۳ هزار تومان معامله شد.

در آخرین روز مهر حباب قطعات سکه روند متوازنی نداشت. حباب سکه امامی ۲۱۳ هزار تومان، نیم‌سکه ۳۷ هزار تومان و ربع‌ سکه چهار هزار تومان گران شدند. حباب نیم‌سکه و سکه گرمی نیز به ترتیب افت ۴۲ و ۲۳ هزار تومانی داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =