سرهنگ زارع

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه خانواده اولین و مهمترین نهاد تربیتی انسان است، نقش والدین در فرهنگ‌سازی ترافیک را بی‌نظیر توصیف کرد. 

سرهنگ اصغر زارع رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار داشت: نبود یا کمبود فرهنگ ترافیک در جامعه، همیشه می‌تواند به بروز تخلفات رانندگان منجر شود و تکرار این تخلفات نیز می‌تواند امنیت عبور و مرور شهروندان را مورد تهدید قرار دهد.

وی با بیان اینکه پلیس نمی‌تواند به تنهایی هم مجری قانون و هم به وجود آورنده فرهنگ در جامعه باشد، افزود: در واقع نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی دخیل در امر آموزش و ترویج فرهنگ هستند که باید به صورتی هدفمند جامعه را به‌سوی یک فرهنگ ترافیکی سالم هدایت کنند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان خانواده را به عنوان مهمترین نهاد در زمینه هدایت جامعه به سمت ایجاد یک فرهنگ صحیح رانندگی دانست و تصریح کرد: نقش والدین در آموزش کودکان در خصوص این تغییر و فرهنگ‌سازی، بسیار اساسی و مهم است زیرا هر انسانی با صفات و ویژگی‌های خاص و بالقوه به دنیا آمده و به مرور تحت تاثیر محیط اجتماعی، به جذب و پذیرش صفات دیگر می‌پردازد.

سرهنگ زارع اضافه کرد: کودکان رفتارهای کلامی و غیرکلامی بزرگسالان و والدین خود را مد نظر قرار می‌دهند و در ذهن خود شروع به سرمشق‌سازی از آنها کرده و در رفتار و آموخته‌های خود آنها را به نمایش می‌گذارند.

این مقام انتظامی یادآور شد: کودکان تا سن ۸ سالگی، رفتارهای بد و خوب بزرگسالان مخصوصا والدین خود را کسب و آن‌ها را در ذهن ضبط نموده و در واکنش‌های مختلف اجتماعی، از خود به نمایش خواهند گذاشت.

سرهنگ زارع خاطر نشان کرد: بنابر این پدران و مادران قانونمند با رعایت قوانین و مقررات و در عمل با رعایت آداب اجنماعی موجود، می‌توانند سرمشق مناسبی بخصوص در عرصه ترافیک برای فرزندان خود شوند.

وی نقش والدین در فرهنگ‌سازی ترافیک را بی‌نظیر توصیف و تاکید کرد: والدین باید کاری کنند که قبح تخلف از مقررات راهنمایی و رانندگی و مزایای رعایت آن‌ها در ذهن فرزندانشان نقش نبسته و ملکه رفتار آن‌ها نشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =