• ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
  • کد خبر: 43184
  • readingTime: ۱ دقیقه
جزایر مارشال

جزایر مارشال، جزیره کوچکی در اقیانوس آرام به تازگی صاحب تیم فوتبال شده و از پیراهنش هم رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، جزایر کوچکی که در اقیانوس آرام قرار دارند سرانجام موفق به تشکیل تیم ملی فوتبال شدند و امیدوارند از این طریق جهان را متوجه وضعیت تهدیدآمیز محیط زیستشان کنند.

جزایر مارشال که در اقیانوس آرام واقع شده تنها ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد و تنها کشوری بود که تیم ملی فوتبال نداشت. این کشور با استخدام مردان و زنان واجد شرایط موفق به تشکیل تیم ملی شد و حالا رویای پیوستن به فیفا را در سر می‌پروراند.

جزایر مارشال ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد توسط دریانوردان میکرونزی کشف شدند و از ۵۰۰ سال قبل تحت استعمار اسپانیایی‌ها، آلمانی‌ها، ژاپنی‌ها و آمریکایی‌ها قرار گرفتند. آمریکا این جزایر را در سال ۱۹۴۴ از ژاپن گرفت و از آن برای آزمایش‌های هسته‌ای استفاده کرد. آنها حتی در تاریخ ۱ مارس ۱۹۵۴ یک بمب هیدروژنی روی این جزایر انداختند. انفجار سه برابر بزرگتر از حد انتظار بود و سه جزیره را از بین برد.

ایالات متحده ۶۷ بمب را بین سال‌های ۱۹۴۶ و ۱۹۵۸ بر روی این جزایر پرت کرد و تشعشعات به سطح خطرناکی رسید. در سال ۱۹۶۹ روند پاکسازی جزایر آغاز شد و با اینکه آمریکا هنوز بر ارتش این جزایر نظارت دارد اما در سال ۱۹۸۲ استقلال رسمی جزایر مارشال اعلام شد.

جزایر مارشال تحت خطر گرمایش زمین قرار دارند و اگر میانگین دما بیش از ۱.۵ درجه افزایش پیدا کند برخی از جزایر به دلیل بالا آمدن سطح آب دریا غیر قابل سکونت می‌شوند. مردم ساکن در این جزایر امیدوارند که تشکیل تیم ملی فوتبال کمک کند تا توجه جهان به وضعیت خطرناک آنها جلب شود و تا دیر نشده کاری برای حفاظت از این جزایر انجام شود.

جزایر مارشال از کیت رسمی فوتبال ملی خود که سازگار با محیط زیست است و از پلاستیک بازیافتی ساخته شده، رونمایی کردند و قرار است مربیگری فوتبال را به برنامه درسی دانش‌آموزان منطقه اضافه کند.

تنها کشوری که تیم فوتبال نداشت صاحب تیم شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =