• ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴
  • کد خبر: 42827
  • readingTime: ۲ دقیقه
خودرو

قیمت خودرو امروز ۲۱ شهوریور ۱۴۰۲ پس از چند روز رشد پیوسته، سرانجام آرام گرفت. ثبات بر کلیت بازار حکم‌فرما بوده و تعداد انگشت‌شماری، افت و خیز جزئی دارند.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودرو امروز ۲۱ شهریور ماه ۱۴۰۲ توانست پس از رشدهای چند روزه، آرام بگیرد. اکثر خودروها نوسانات بسیار کمی را تجربه کردند و برخی دیگر، گزینه ثبات را برگزیدند.

روز گذشته خبری مبنی بر افزایش نرخ درب کارخانه ساینا S از ۲۴۸ میلیون و ۶۹۴ هزار تومان به ۲۵۴ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان و افزایش نرخ درب کارخانه پژوپارس XUP از ۲۶۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ۲۹۴ میلیون و ۱۳۳ هزار تومان، منتشر شد. برخی از کارشناسان بر این باور بودند که خبر افزایش قیمت کارخانه می‌تواند از آغاز امروز، وضعیت بازار خودرو را متشنج کند، اما می‌توان دید که حداقل تا به این لحظه، هیچ افزایش نرخ عجیب و غریبی در بازار به چشم نمی‌خورد.

باتوجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز وضعیت ثبات را تجربه می‌کند.

قیمت خودروهای داخلی

از آغاز روند معاملات امروز، قیمت خودروهای داخلی نسبت به مونتاژی‌های بازار تغییرات بسیاری را تجربه کرده است.

کوییک دنده‌ای S از هاچ‌بک‌های اقتصادی شرکت سایپا به شمار می‌رود که نسبت به روز گذشته، هیچ تغییری نداشته و با همان نرخ ۳۴۱ میلیون تومانی خرید و فروش می‌شود.

شاهین G رکورددار افزایش قیمت در بازار خودروهای داخلی است که توانسته با یک افزایش ۱۳ میلیون تومانی، وارد کانال ۵۹۰ میلیون تومان شود.

پژو پارس LX TU۵ از دیگر سدان‌های بازار بوده که تنها دو میلیون تومان افزایش قیمت داشته و به نرخ ۶۲۰ میلیون تومان رسیده است.

دنا پلاس ۶ دنده توربوشارژ یکی دیگر از سدان‌های لوکس ایرانی محسوب می‌شود که افزایش قیمت نسبتاً بالایی تجربه کرد. این خودرو با رشد چهار میلیون تومانی که نسبت به روز گذشته دارد، به قیمت ۷۳۴ میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی از آرامش بسیاری برخوردار است. اغلب محصولات بدون هیچ تغیییری معامله می‌شوند و تعداد انگشت‌شماری، افت و خیز بسیار جزئی تجربه می‌کنند.

ام‌وی‌ام X۲۲ دنده‌ای اسپرت لاکچری یکی از ارزان‌ترین و معدود خودروهای مونتاژی است که کاهش جزئی دارد. این کراس‌اوور کامپکت با افت پنج میلیونی، به قیمت ۷۱۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

جک S۵ نیوفیس که از خودروهای محبوب و پرفروش بازار محسوب می‌شود، ثبات قیمتی را برگزیده است و بدون تغییر نسبت به روز گذشته با نرخ یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

هایما S۵ اتوماتیک ۶ سرعته جزو کراس‌اوورهای مونتاژی ایران خودرو بوده که بدون هیچ تغییری، با نرخ یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

فیدلیتی پرایم نیو پنج نفره یکی دیگر از کراس‌اوورهای مونتاژی بازار بوده که افت ۱۰ میلیون تومانی داشته و به نرخ یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان رسیده است.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

باتوجه به اینکه نرخ دلار در بازار آزاد سرانجام آرام گرفت و به زیر کانال ۵۰ هزار تومان رسید، تنها عامل افزایش قیمتی که باقی می‌ماند همان افزایش نرخ درب کارخانه خودروهاست. باتوجه به اینکه روز گذشته خبر افزایش قیمت خودروهای ساینا S و پژوپارس XUP منتشر شد و امروز هیچ تغییر چشم‌گیری در بازار احساس نمی‌شود، احتمال می‌رود که با افزایش نرخ درب کارخانه دیگر خودروهای داخلی نیز تغییر آن‌چنانی در بازار صورت نگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =