• ۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲
  • کد خبر: 42244
  • readingTime: ۳ دقیقه
کمک داور

به گفته مسئولان فدراسیون و باشگاه‌ سپاهان دو ورزشگاه نقش‌جهان و آزادی آماده نصب سیستم کمک داور ویدیویی است.

به گزارش ایراسین به نقل از ایمنا، فوتبال ایران برای میزبانی از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در فصل جدید با یک چالش بسیار بزرگ مواجه شده است.

پس از برگزاری مراسم قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا در کوالالامپور مالزی، تیم‌های ایرانی حاضر در این مسابقات حریفان خود را شناختند. اما این مراسم یک نکته نگران‌کننده برای تیم‌های ایرانی داشت. در این مراسم داتو وینزور جان، دبیرکل AFC استفاده از VAR در مرحله گروهی را الزامی اعلام کرد و با توجه به استفاده نشدن از این سیستم در ایران، خطری بزرگ نمایندگان کشورمان را تهدید می‌کند.

در شرایطی که تیم‌های پرسپولیس، سپاهان و نساجی در لیگ قهرمانان فصل جدید به ترتیب با تیم‌های متمول و پر از ستاره النصر، الاتحاد و الهلال هم گروه شده‌اند، هواداران فوتبال چشم انتظار حضور ستارگانی بزرگی همچون نیمار، رونالدو، بنزما و کانته در ایران هستند اما پرسپولیس به دلیل محرومیت از حضور تماشاگران در اولین بازی خانگی مرحله گروهی محروم شده است. به این ترتیب، حتی در بهترین شرایط نیز نمی‌توانیم شاهد حضور رونالدو در ورزشگاه آزادی در مرحله گروهی رقابت‌ها باشیم.

نبود VAR دغدغه بزرگی پس از قرعه کشی رقابت‌ها برای ایرانی‌ها ایجاد کرده است. در ماه‌های گذشته الزامی بودن استفاده از این سیستم در لیگ قهرمانان به عنوان یکی از پروتکل‌های برگزاری مسابقات به اطلاع فدراسیون‌هایی که در این بازی‌ها نماینده دارند، ابلاغ شده اما اینکه چرا تاکنون سران فوتبال در این خصوص اقدامی انجام نداده‌اند مشخص نیست.

با توجه به شرایط کنونی و نزدیک بودن به زمان برگزاری اولین دیدار رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، در حال حاضر تنها یک گزینه پیش روی تیم‌های ایرانی است. باشگاه نساجی اعلام کرده است که در نظر دارد بازی‌های خود را در ورزشگاه آزادی برگزار کند و تیم سپاهان نیز مثل همیشه در ورزشگاه نقش جهان پذیرای حریفان خود خواهد بود. در این میان برای برطرف کردن مشکل کمک داور ویدئویی، تنها گزینه اجاره کردن این سیستم است.

با توجه به اینکه داوران حاضر در لیگ قهرمانان نیز باید دارای مدرک VAR باشند، در صورت اجاره کردن سیستم، نفراتی که AFC به عنوان داوران VAR به ایران اعزام خواهد کرد، می‌توانند از این سیستم اجاره‌ای استفاده کنند. البته استفاده از این سیستم حتی به صورت اجاره‌ای در شرایطی مقدور خواهد بود که ورزشگاه آزادی و نقش جهان، زیرساخت‌های نصب تجهیزات VAR را داشته باشند.

از حدود ۲ سال قبل ورزشگاه نقش‌جهان آمادگی نصب VAR دارد

محمد صادق میرصالحیان، مدیر روابط عمومی باشگاه سپاهان در خصوص وضعیت تیم اصفهانی برای میزبانی از رقبا در لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: باشگاه فولاد مبارکه سپاهان ورزشگاه نقش‌جهان را به عنوان میزبان برای بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا معرفی کرده است که این ورزشگاه آمادگی کامل برای نصب VAR را دارد.

وی افزود: حدود ۲ سال قبل فیبر نوری در کل ورزشگاه تجهیز شده و یک بار به صورت آزمایشی یک شرکت دانش‌بنیان داخلی به صورت غیررسمی نیز تست VAR را انجام داده است. ورزشگاه نقش‌جهان آمادگی کامل از لحاظ زیرساخت برای نصب VAR را دارد و در صورت تأیید AFC و فدراسیون فوتبال می‌توانیم برای لیگ قهرمانان آسیا و حتی لیگ برتر از VAR استفاده کنیم.

میرصالحیان یادآور شد: طبق صحبت مدیرعامل محترم باشگاه، شرایط برای استقرار کمک داور ویدئویی به صورت اجاره‌ای فراهم شده و در جریان بازدید نمایندگان Afc هماهنگی‌ها انجام خواهد شد. باشگاه فولاد مبارکه سپاهان از باشگاه‌های پیش‌رو در کشور بوده و هست و همیشه در جهت تعالی و رشد از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

زیرساخت‌ها آماده است و هماهنگی‌ها با نمایندگان AFC انجام می‌شود

در ادامه علی تارقلی زاده، مدیر روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال نیز درباره استقرار وی‌ای آر در گفت‌وگویی اظهار کرد: هماهنگی با دولت برای ورود تجهیزات از گمرک انجام شده و در خصوص استقرار دوربین‌ها در ورزشگاه‌های آزادی و نقش جهان هماهنگی لازم با کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام شده است، ما تمامی زیرساخت‌های لازم را آماده کرده‌ایم و در بازدید نمایندگان AFC به طور کامل همه چیز هماهنگ می‌شود.

وی درباره حضور تیم‌های عربستانی در ایران نیز صحبت کرد: در شش بازی میزبانی ما قطعی است و در سه بازی دیگر با نمایندگان عربستانی نیز لازم است بررسی صورت گیرد که در آن صورت ما آمادگی لازم را داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =