• ۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
  • کد خبر: 42048
  • readingTime: ۱ دقیقه
طلا

بازدهی بازار طلا در طول هفته‌ گذشته مثبت بود با این حال تقاضا در بازار کاهش یافته‌ است و بازاریان معتقدند در شهریورماه نیز تقاضا در سطح پایینی خواهد بود. بازار طلا هر سال در شهریور و همچنین ماه صفر به رکود فصلی می‌رفت و همزمانی این دو باعث شد تا بازار طلا در انتظار رکود سنگین‌تری باشد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بازار طلا از کاهش شدید تقاضا رنج می‌برد. بازاریان مدعی‌اند طی ‌هفته گذشته بازار خلوت‌ترین روزهای سال ۱۴۰۲ را تجربه کرد و این روند شاید برای یک ماه دیگر نیز ادامه‌ داشته باشد. بازار طلا در ماه شهریور و ماه صفر به صورت سنتی کم‌تقاضا می‌شد و اکنون همزمانی این دو ماه باعث شده تا بازار طلا در آستانه یکی از کم‌تقاضاترین هفته‌های سال باشد. کاهش تقاضا و نوسانات محدود معاملات روزانه در بازار سکه و طلای آبشده را نیز کاهش داد و بازاریان مدعی‌اند اکنون فقط حرفه‌ای‌ها در بازار فعال هستند.

سکه‌ امامی

سکه‌ امامی ماه‌هاست در محدوده ۲۷ تا ۲۹ میلیون تومان نوسان می‌کند. البته نوسانات آن در طول هفته‌ گذشته بین ۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا ۲۸ میلیون تومان بود. برخی از فعالان بازار عقیده دارند خریداران زیادی منتظرند قیمت سکه تا کانال ۲۵ میلیون تومان ریزشی شود و در این سطح قیمتی خرید خود را انجام دهند.

https://dashboard-api.tgju.org/uploads/snapshots/64e864c0dee32.png

سکه در مرداد بازدهی مثبتی به ثبت رساند ولی شرایط بازار سکه از نظر حجم تقاضا مطلوب نیست. با توجه به رکود فصلی بازار طلا در شهریور ماه احتمال نزول بیشتر قیمت سکه امامی در هفته پیش‌رو وجود دارد.

طلای آبشده

بازدهی طلای آبشده در طول هفته‌گذشته مثبت بود و نوسانات به مراتب بیشتری نسبت به سکه امامی داشت با این حال طلای آبشده نیز مانند سکه امامی ماه‌هاست در محدوده قیمتی کوچکی نوسان می‌کند.

https://dashboard-api.tgju.org/uploads/snapshots/64e8660b2d815.png

نمودار قیمتی طلای آبشده نشان می‌دهد شاید در هفته‌های آینده قیمت به یک طرف شکسته‌ شود یعنی احتمال صعود یا نزول قوی قیمت طلای آبشده وجود دارد. اکنون با کاهش شدید نوسانات در بازار طلای آبشده، معاملات روزانه نیز کاهش یافته‌ است. بسیاری از معامله‌گران تازه‌وارد در طول هفته‌های گذشته زیان سنگینی برده‌اند، ضمن اینکه معامله‌گران حرفه‌ای نیز حجم معاملات خود را کاهش داده‌اند.

طلای ۱۸ عیار

بررسی سطح تقاضا در بخش‌های مختلف بازار طلا نشان می‌دهد، طلای ۱۸ عیار کم‌تقاضاترین بخش بازار طلا در طول مرداد بود. در بازار مصنوعات طلا نیز تقاضا به سمت صفر میل می‌کند و بسیاری از بازاریان مدعی‌اند هفته‌هاست فروشی انجام نداده‌اند. تقاضا در این بازار مربوط به کالاهای ظریف با وزن بسیار کم است ولی توقف مراسمات در ماه محرم باعث شد تا تقاضا به سمت صفر میل کند.

https://dashboard-api.tgju.org/uploads/snapshots/64e868f3aa85e.png

بازدهی قیمت طلای ۱۸ عیار نیز در طول هفته‌ گذشته مثبت ولی نوسانات نرخ انس در بازارهای جهانی احتمالا متغییر مهمی برای بازار طلای آبشده در هفته‌ پیش‌رو خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =