• ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵
  • کد خبر: 41788
  • readingTime: ۲ دقیقه
محمد کشتی آرای- عضو هیات مدیره اتحادیه

محمد کشتی آرای، نایب رییس سابق اتحادیه طلا و جواهر می‌گوید: قیمت انواع سکه هم‌پای نرخ طلا، کاهش یافته است که این کاهش دو دلیل عمده دارد؛ اول ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و دوم کاهش قیمت جهانی طلا. درحال حاضر کشور در وضعیت اقتصادی مناسبی قرار دارد و ریزش قیمت طلا و سکه محتمل است و نه صعود آن.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت‌ها در بازار فلز زرد با آغاز نیمه دوم بهار ۱۴۰۲ ریزشی شد و همچنان به روند ریزشی خود ادامه می‌دهد. طی هفته‌های گذشته گاهی ریزش‌ها کم‌تر می‌شد؛ مانند یکی دو هفته قبل که ریزش قیمت‌ها بسیار جزئی بود و بازار در محدوده مشخصی نوسان می‌کرد. ولی طلا آخرین هفته مردادماه را با ریزش شدید آغاز کرد و حتی سنگین‌ترین ریزش بازار در ماه جاری به ثبت رسید. محمد کشتی آرای، نایب‌رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به افت چشمگیر بهای طلا در شنبه ۲۸ مردادماه، به خبرنگار ایراسین می‌گوید: قیمت طلا ۱۸ عیار به کانال دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بازگشت و بهای سکه امامی نیز با کاهش ۴۰۰ هزارتومانی از ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است؛ یعنی همپای قیمت طلا، قیمت انواع سکه نیز کاهش یافته است.

روز گذشته قیمت سکه امامی با رقم ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان مبادله شد و نیم‌ و ربع‌سکه به کانال پایین‌تر سقوط کردند تا به ترتیب با بهای ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان مبادله شوند. سکه گرمی نیز به کف کانال شش میلیون تومانی برگشت. در اولین روز از آخرین هفته مردادماه قیمت طلا نیز کاهش یافت تا هر مثقال طلا با قیمت ۹ میلیون و ۹۵۱ هزار تومان خریدوفروش شود. قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به قیمت دو میلیون و ۲۹۷ هزار تومان رسید.

طلا سوار بر موج ارز

در آخرین روز هفته گذشته قیمت دلار با کاهش ۵۰۰ تومانی به کانال ۴۸ هزار تومان عقب‌نشینی کرد و برخی کارشناسان معتقدند بازار طلا بر موج بازار ارز سوار شده است تا برگشت قیمت دلار به کانال ۴۸ هزار تومان کار دست بازار فلز زرد دهد. کشتی‌آرای با تأکید بر این موضوع، درباره علت ریزش قیمت طلا توضیح می‌دهد: کاهش قیمت طلا در روز گذشته دو دلیل عمده داشت که علت اول آن ریزش قیمت‌ها در بازار ارز محسوب می‌شود. دلیل دوم کاهش قیمت جهانی طلاست و روز گذشته اونس جهانی به محدوده ۱۸۸۹ دلار کاهش یافت.

پایان روند نزولی طلا از شایعه تا واقعیت!

فعالان بازار مدعی‌اند طی هفته پایانی مرداد، اخبار مربوط به آزادسازی منابع ارزی ایران و زندانیان دوتابعیتی دلار را به مسیر نزولی هدایت کرد و در صورت ادامه این روند و انتشار اخبار مثبت، احتمال کاهش قیمت دلار و به دنبال آن طلا و سکه وجود دارد. درمقابل به اعتقاد شماری از تحلیلگران در فضای مجازی بازارها اثر اخبار سیاسی مثبت را پیش‌خور کرده‌اند و به‌زودی به پایان روند نزولی طلا و ارز نزدیک خواهیم شد. کشتی آرای با رد این پیش‌بینی‌ها، بیان می‌دارد: این قبیل پیش‌بینی‌ها برای بازار طلا اعتباری ندارد و کاملاً نادرست است. درحال حاضر کشور در وضعیت اقتصادی مناسبی قرار دارد و ریزش قیمت طلا و سکه محتمل است و نه صعود آن.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناصر IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    0 0
    با عرض سلام و خسته نباشید .ببخشید قیمت طلا فقط کاهش میابه یا رو‌به افزایشم هست ؟کسی میدونه بهم بگه وضعیت زندگی نابسامانی دارم میخوام بدونم که ایا افزایش میابه یا فقط رو‌ب کاهشه ؟
  • حسین IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    0 0
    به نظرمن از۴یا۵ شهریورسعودی خواهدشد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =