• ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷
  • کد خبر: 41556
  • readingTime: ۱ دقیقه
فیبر نوری مدارس

رئیس اداره‌ فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: پیرو تفاهم‌نامه وزارت آموزش و پرورش و وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات، تمامی مدارس استان اصفهان شهری اعم از دولتی و غیردولتی به فیبر نوری متصل و تجهیز می‌شوند تا تمامی فعالیت‌های مدارس از طریق فیبر نوری انجام شود.

به گزارش ایراسین به نقل از فارس، مهدی کیانی، رئیس اداره‌ فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص تجهیز مدارس استان اصفهان به فیبر نوری اظهار داشت: پیرو تفاهم‌نامه وزارت آموزش و پرورش و وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات، تمامی مدارس استان اصفهان شهری اعم از دولتی و غیردولتی به فیبر نوری متصل و تجهیز شوند تا تمامی فعالیت‌های مدارس از طریق فیبر نوری انجام شود.

وی ادامه داد: در فاز اول اطلاعات را احصا کردیم و در اختیار رابط فناوری اطلاعات و ارتباطات استان قراردادیم و نیازسنجی‌های مقدماتی در حال انجام است و به‌زودی شاهد رقم خوردن اتفاق بزرگی برای اولین بار در کشور خواهیم بود.

کیانی گفت: این طرح مزایای بسیار زیادی نظیر ارتقای امنیت داده‌های مدارس و ارتقا سرعت ارتباطی اینترنتی آموزشگاه‌ها دارد و ارائه خدمات متنوع بر روی این شبکه قابل‌اجرا است.

رئیس اداره‌ فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان بابیان اینکه، در مرحله اول این طرح مدارس شهری و در گام بعدی مدارس روستایی از این طرح برخوردار خواهند شد، گفت: هزینه فیبر و سایر ملزومات آغاز اجرایی‌سازی این طرح به‌صورت رایگان است.

وی خاطرنشان کرد: فاز اول این طرح در سال جاری اجرایی خواهد شد و میزان پیشرفت این مرحله به موقعیت مدرسه و نزدیکی مدارس به شبکه فیبر نوری بستگی دارد و تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا این پروژه با سرعت لازم اجرایی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =