آیین افتتاح نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو

محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت در هجدهمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو گفت: نمایشگاه بین‌المللی خودرو ثمره طرح شفافیت کالا و شناسه‌گذاری است که ۱۰۵۰ غرفه تولیدی و ۱۵ شرکت دانش‌بنیان در آن حضور دارند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، صبح امروز، ۲۲ مردادماه ۱۴۰۲، هجدهمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت، سیدجواد حسینی کیا، نایب رئیس کمیسیون صنایع در مجلس شورای اسلامی صمت و عبدالله توکلی، مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت افتتاح شد.

محمدمهدی برادران، نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس در آیین افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودر را تبلور زحمات همه مجموعه‌ها، تولیدکنندگان و عرضه کنندگان کالا، مجموعه‌هایی که در حوزه شناسه‌دار کردن کالا تلاش کردند و تعمیرکاران و اصحاب رسانه و مردم که نسبت به کالاهای دارای شناسه کالا اقدام کردند می‌دانیم.

وی افزود: در حال حاضر که پیرامون طرح شناسه‌گذاری صحبت می‌کنیم؛ نمایشگاهی در مقیاس ۱۰۵۰ غرفه افتتاح کردیم، ۳۹۲ هزار نوع کالاژ شناسه گذاری شده به ثبت رساندیم. همچنین از یک سال گذشته تاکنون ۷۹۲ میلیون شناسه رهگیری در ۵۵ گروه کالایی مورد تایید سازمان استاندارد که مشمول طرح شناسه گذاری شده به تولید رسیده است. قابل‌توجه است که ۲۵۰ واحد تولیدی که در گذشته بدون نام و نشان و به صورت توزیعی فعالیت می‌کردند؛ ساماندهی و سازماندهی شدند و به اتحادیه تولیدکنندگان پیوستند.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت تصریح کرد: امروز باعث خوشحالی است که هم اقبال مردم را داریم و هم توانستیم در حوزه قطعات یدکی خودرو متفاوت از موضوعات عملکرد خودروسازهای گذشته عمل کنیم و ضمانت و کیفیت را مدنظر داشته باشیم. عمده کالاها پیش از این ضمانت نداشت که امروز شامل ضمانت می‌شود؛ رضایتمندی مشتریان را نیز به‌صورت مستند رصد می‌کنیم. مطابق آمار بانک مرکزی از سال گذشته تاکنون رقابت تولید ۵۸ تا ۹۵ درصد رشد تولید را در این گروه کالایی رقم‌زده است؛ امیدواریم بتوانیم با رقابت کیفی که در این نمایشگاه شاهد خواهیم بود روزهای خوبی را برای صنعت قطعات یدکی خودرو به ارمغان بیاوریم.

محمدمهدی برادران ادامه داد: از مردم می‌خواهیم از تولیدکنندگان، تعمیرکاران و فروشندگان مجاز، کالاهای دارای شناسه را خریداری کنند. در بازار شاهد هستیم که کالاهای بدون شناسه توسط فروشندگان غیرمجاز عرضه می‌شوند؛ در این شرایط کالاهای بدون شناسه، فاقد ضمانت هستند و بعضاً گران‌تر از کالای اصلی عرضه می‌شوند.

وی پیرامون صادرات قطعات خودرو عنوان کرد: در حال حاضر به کشورهای ژاپن، کره و آلمان صادرات لنت ترمز داشتیم. در حوزه باطری تا ۹۵ درصد درزمینهٔ فیلتر نیز به خودکفایی رسیده‌ایم.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: نمایشگاه بین‌المللی خودرو ثمره طرح شفافیت کالا و شناسه‌گذاری است که ۱۰۵۰ غرفه تولیدی و ۱۵ شرکت دانش‌بنیان در آن حضور دارند.

برادران در پایان یادآور شد: مردم فاکتورهای دستی را به‌صورت شناسه یا شناسه کد کالا نگهداری کنند تا در صورت بروز واقعه مشخص شود از قطعات اصلی استفاده‌شده و امکان دریافت خسارت از بیمه وجود داشته باشد. قابل‌توجه است که دریافت خسارت از بیمه، افرادی که از قطعات یدکی دست‌دوم یا تقلبی استفاده کرده‌اند ممنوع است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =