تراشیون

حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون گفت: نظام سلطه یکی از ابزارهای شیطان است که تلاش می‌کند با عوض کردن معانی و مفاهیم در تلاش بر این پیوندها تأثیرگذار باشد و به طور کلی دشمن با راه‌های مختلفی می‌خواهد خانواده را متلاشی کند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سومین شب از ویژه برنامه سوگواری سیدالشهدا و یاران شهیدشان، شنبه ۱۴ مردادماه ۱۴۰۲ با حضور جمعی از مدیران، کارکنان، بازنشستگان، خانواده‌های کارکنان و بازنشستگان فولاد مبارکه و عموم مردم برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام تراشیون کارشناس برجسته مسائل خانواده در اولین شب حضور خود در این محفل پیرامون اقدامات نظام سلطه برای متزلزل نمودن نظام خانواده اظهار کرد: پیوندهای مختلفی در زندگی انسان وجود دارد که می‌تواند در سرنوشت آن تأثیرگذار باشد. مثلاً پیوندهای خانوادگی نظیر پیوند بین فرزند و والدین می‌تواند انسان را بهشتی یا جهنمی کند که این موضوع را در متون دینی نیز به وفور می‌بینیم. این روابط و روابط دیگر نظیر پیوند انسان با خدا، اهل بیت و دین جزء پیوندهای مقدسی است که شیطان از راه‌های مختلف‌ برای گسستن آن هجوم می‌آورد.

وی گفت: نظام سلطه یکی از ابزارهای شیطان است که تلاش می‌کند با عوض کردن معانی و مفاهیم در تلاش بر این پیوندها تأثیرگذار باشد. عوض کردن مراجع تربیتی یکی دیگر از اقدامات نظام سلطه است؛ مراجعی که یکی از مهم‌ترین آن‌ها نظام خانواده است. دشمن به دنبال این است که معنی پدر را از یک مربی به نان‌آور خانواده تبدیل نموده و مادر را به ابزاری برای تأمین نیازهای زیستی تبدیل کند. در این صورت است که رسانه‌ها به جای پدر و مادر به تربیت فرزندان می‌پردازند و به مرور با مدیریت این فضای تربیتی، کودک و نوجوان را تبدیل به فرد بی‌تربیت می‌کند.

این کارشناس مسائل خانواده افزود: دشمن برای تربیت نسل‌های مختلف برنامه‌ریزی دارد و حتی برخی نسل‌ها که هنوز به دنیا نیامده‌اند نیز از نظر دشمن مخفی نمانده‌اند. به طور کلی ساختارهای سبک زندگی غرب به این صورت است که فرزند را بعد از رسیدن به سن قانونی از بستر خانواده خارج می‌کنند که این اتفاق نشان از نگاه سطحی غرب به خانواده برای تأمین نیازهای زیستی و حداقلی است.

وی خاطر نشان کرد: نسل آینده، نسلی است که به رسانه‌ها وابسته است یعنی الگوی خود را از رسانه می‌گیرد. در این صورت است که دیگر خانواده اختیار فرزند خود را از دست می‌دهد و به راه‌های مختلفی کشیده می‌شود.ی کی دیگر از خصوصیات این نسل‌ها، تبعیت از سلبریتی‌ها است که باعث شده تأثیر تربیت والدین را کم‌رنگ کند.

برنامه گسترده نظام سلطه برای متزلزل نمودن نظام خانواده

تراشیون تصریح کرد: شاید از دلایل روی آوردن برخی افراد به پرورش حیوان به جای فرزندآوری همین باشد که انسان به دنبال برتری‌جویی است و می‌خواهد قدرت خود را به نمایش بگذارد. علاوه بر این دشمن با تجردگرا کردن نسل‌ها به دنبال‌از بین بردن پیوندهای خانوادگی است. یکی از آفاتی که به این موضوع دامن می‌زند گوشی‌های تلفن همراه است که به ابزاری برای ارتباط‌های نامتعارف تبدیل شده است.

وی تأکید کرد: دشمن با تغییر تعریف‌ها و مطرح نمودن مسائلی نظیر حریم خصوصی این اتفاق را پررنگ‌تر نموده و پای‌ والدین را از تربیت کوتاه می‌کند که به همین خاطر باید خانواده‌ها فرصت بیشتری را با مهر و محبت برای تربیت فرزندان قرار دهند.

به گزارش ایراسین، برگزاری هیئت نوجوانان با حضور میهمانان ویژه و برپایی غرفه‌های فرهنگی از جمله نذر آب، پویش‌های مختلف از جمله کتابخوانی و برپایی مهدکودک از دیگر برنامه‌های ویژه امسال است. نکته قابل توجه، انجام خدمات هیئت از جمله کفشداری، سقایی، غرفه‌داری، نظافت و قرائت اذان و اقامه توسط نوجوانان و سایر اعضای خانواده بزرگ فولاد مبارکه به صورت داوطلبانه است.

برنامه گسترده نظام سلطه برای متزلزل نمودن نظام خانواده

این برنامه از پنجشنبه ۱۲ مردادماه به مدت ۵ شب از نماز مغرب و عشاء در مسجد الغدیر دانشگاه اصفهان پذیرای عموم مردم است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، «راه بهشت» ویژه برنامه سوگواری شهسوار آفرینش حضرت اباعبدالله الحســین (ع) هرساله در دهه دوم ماه محرم به همت کارکنان شرکت فولاد مبارکه برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =