دومین شب از سوگواری خانواده فولادمبارکه برای سید شهیدان از دریچه دوربین ایراسین

حجت الاسلام احمد لقمانی گفت: زندگی بر محور مهربانی یکی از راه‌های بهشتی شدن خانواده است زیرا مهربان صحبت کردن با خانواده یکی از اقدامات خوبی است که می‌تواند در هدایت خانواده و زندگی سالم مؤثر باشد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، دومین شب از ویژه برنامه سوگواری سیدالشهدا و یاران شهیدشان، جمعه ۱۳ مردادماه ۱۴۰۲ با جضور جمعی از مدیران، کارکنان، بازنشستگان، خانواده‌های کارکنان و بازنشستگان فولاد مبارکه و عموم مردم به یاد حضرت علی اصغر و با توسل به ایشان برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام احمد لقمانی پیرامون مسائل تربیتی و حوزه خانواده به ارائه بحث پرداخت.

وی در مورد لطافت و مهربانی در کانون خانواده اظهار کرد: زندگی بر محور مهربانی یکی از راه‌های بهشتی شدن خانواده است. مهربان صحبت کردن با خانواده یکی از اقدامات خوبی است که می‌تواند در هدایت خانواده و زندگی سالم مؤثر باشد.

این کارشناس خانواده گفت: در سیره علما نیز این موضوع دیده می‌شود که با خانواده خود با شفقت و مهربانی صحبت می‌کردند؛ نظیر علامه طباطبایی که در همه شئون زندگی مثلاً بیدار شدن دخترانشان برای نماز صبح به بهترین نحو با آن‌ها صحبت می‌کردند.

وی افزود: امروز دشمن هم در ورای‌ مرزها هم در جیب ما وجود دارند. این تعبیر را به خاطر این عرض می‌کنم که دشمن با عادی‌سازی گناه، برای به انحراف کشاندن افراد جامعه و ساختار خانواده از همه راه‌ها در حال فعالیت است.

لقمانی خاطر نشان کرد: گناه یعنی خدا حافظ حسین! پس‌ حواسمان باشد که شیطان با گول زدن ما به دنبال جدا کردن ما از امام حسین علیه السلام و بردن آبروی ماست.

وی تصریح کرد: گریه برای امام حسین علیه السلام در دنیا باعث شور و نشاط در زندگی می‌شود و طبق‌ روایات اشک‌ها برای آخرت ما ذخیره می‌شود. دل، دلبستگی‌ دارد و به همین خاطر باید دلبستگی را برای خدا خرج کرد. این دلبستگی‌ باعث ایجاد خوشبختی می‌شود و انسان را به خدا می‌رساند و به همین خاطر باید با این اشک‌ها دلبستگی خود را به امام حسین نشان دهیم.

این کارشناس مسائل دینی تأکید کرد: در مقابل این اتفاق خوب یعنی پیوند خوردن با امام حسین، پیوند خوردن با شیطان به بهانه‌ها و از روش‌های مختلف حتی به طور غیراختیاری با دیدن یک صحنه بد در گوشی موبایل، می‌تواند روح انسان را تحت تأثیر قرار دهد.

وی عنوان کرد: باید با الگو گرفتن از امام حسین علیه السلام که شب تاسوعا برای عبادت بیشتر از دشمنان خود یک شب مهلت گرفتند ما هم تصمیم بگیریم که بیشتر اهل نماز و مواعظ باشیم چرا که اهل نماز بودن و گوش‌ دادن به مواعظ دل انسان را زنده می‌کند و آخرت انسان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

تلاوت قرآن، قرائت زیارت عاشورا، اجرای نمایش‌های عاشورایی و مداحی از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این مراسم است.

برگزاری هیئت نوجوانان با حضور میهمانان ویژه و برپایی غرفه‌های فرهنگی از دیگر برنامه‌های ویژه امسال است.

این برنامه از پنجشنبه ۱۲ مردادماه به مدت ۵ شب از نماز مغرب و عشاء در مسجد الغدیر دانشگاه اصفهان پذیرای عموم مردم است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، «راه بهشت» ویژه برنامه سوگواری شهسوار آفرینش حضرت اباعبدالله الحســین (ع) هرساله در دهه دوم ماه محرم به همت کارکنان شرکت فولاد مبارکه برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =