• ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
  • کد خبر: 41083
  • readingTime: ۲ دقیقه
طلا

قیمت طلای آبشده نقدی، طلای ۱۸ عیار و سکه امامی هفته گذشته صعودی شد ولی به کانال قیمتی مهمی رسید که در طول دو ماه گذشته برای عبور از آن ناموفق بود. ضمن‌ اینکه گفت‌وگو با فعالان بازار نشان می‌دهد جو حاکم بر بازار مثبت نیست و اگر تقاضای‌ سنگینی وجود نداشته‌ باشد، احتمالا فروشندگان پس از تعطیلات به برتری می‌رسند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، افزایش تقاضا در بازار طلا در طول هفته‌ گذشته منجر به رشد قیمت‌ها شد و در روز سه‌شنبه نیز خبر تعطیلی روز چهارشنبه و پنج‌شنبه و انتشار شایعات مختلف پیرامون آن باعث شد تا طلا صعودی شود ولی وقتی شایعات مختلف در مورد دلیل تعطیلات یکی پس از دیگری تکذیب شد خریداران در بازار طلا کمتر شدند تا فعالان بازار از انتظار برای کاهش قیمت در روز اول هفته بگویند. یکی از فعالان بازار طلا در شبکه اجتماعی خود نوشت: روز سه‌شنبه خریدار با قیمت بالایی خرید تا شاید در این تعطیلات خبری مانند افزایش قیمت بنزین باشد ولی تعطیلات بدون هیچ خبری تمام شد، احتمالا شنبه فروشنده قدرت می‌گیرد.

از طرفی نمودارهای قیمتی در بازار طلا نشان می‌دهد؛ قیمت‌ها به محدوده حساسی رسیده‌اند و امروز شنبه، خریداران برای ادامه رشد قیمت طلا کار آسانی ندارند. ضمن‌اینکه مذاکرات صلح روسیه و اوکراین در کشور عربستان نیز باعث شده تا احتمال ریزش قیمت انس طلا تقویت شود و در این صورت بازار طلا در انتظار یک هفته ریزشی خواهد بود.

آبشده نقدی

قیمت آبشده نقدی از ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان رشد کرد تا هفته گذشته برای خریداران نوسانات رویایی رقم بخورد. با این حال قیمت آبشده نقدی در محدوده ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مقاومت مستحکمی دارد.

https://dashboard-api.tgju.org/uploads/snapshots/64cd2b9fc2c84.png

آبشده نقدی در طول ماه‌های گذشته دو مرتبه از محدوده قیمتی ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ریزشی شد و اکنون در روز شنبه اول هفته بار دیگر به این محدوده نزدیک‌ شده‌ است. در صورتی‌که آبشده موفق به شکست محدوده عرضه شود احتمال شروع یک روند صعودی تا کانال ۱۱ میلیون تومان وجود دارد و در غیر این صورت شاید یک مرتبه دیگر سطح ۱۰ میلیون تومان را امتحان کند.

طلای ۱۸ عیار

هر گرم طلای ۱۸ عیار هفته گذشته تا یک قدمی ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رشد کرد در حالی‌که چند روز قبل در محدوده ۲ میلیون و ۲۸۰هزار تومان نوسان می‌کرد. اکنون طلای ۱۸ عیار به ایستگاه مهم ۲ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان رسیده‌ است.

https://dashboard-api.tgju.org/uploads/snapshots/64cd2c48bad60.png

طی دو ماه گذشته قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار دو مرتبه تا ۲ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان رشد کرد ولی حضور قدرتمند فروشندگان اجازه نداد قیمت بیشتر از این افزایش پیدا کند. با این تفاسیر آیا طلای ۱۸ عیار موفق به شکست این محدوده خواهد شد؟ بسیاری از فعالان بازار پاسخ مثبتی به این سوال نمی‌دهند. به نظر می‌رسد حفظ دلار در محدوده ۵۰ هزار تومان عاملی برای شکست محدوده ۲ میلیون و۴۲۰ هزار تومان در بازار طلای ۱۸ عیار است.

سکه امامی

سکه امامی زودتر از آبشده نقدی و طلای ۱۸ عیار به محدوده عرضه نزدیک شد. دو هفته قبل سکه کانال ۲۷ میلیون تومان را از دست داد ولی در روزهای پایانی هفته گذشته به ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.

https://dashboard-api.tgju.org/uploads/snapshots/64cd2d555e598.png

سکه برای چهارمین بار در طول دو ماه گذشته به ایستگاه ۲۹ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان رسیده است. هر بار پس از برخورد با این محدوده ریزشی می‌شد ولی اگر موفق به شکست آن شود خیلی راحت به کانال ۳۰ میلیون تومان بازمیگردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =