• ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷
  • کد خبر: 40991
  • readingTime: ۲ دقیقه
خودرو

قیمت خودرو امروز چهارشنبه ۱۱ مرداد، روند خود را افزایشی آغاز کرد. اکثر محصولات با افزایش قیمت همراه هستند و تعداد معدودی با ثبات بوده و برخی دیگر، کاهش بسیار جزئی دارند.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودرو امروز چهارشنبه ۱۱ مرداد، با روند افزایشی آغاز به کار کرد. اکثر خودروهای بازار افزایش قیمت محسوسی دارند و تعداد کمی از آن‌ها، تغییر قیمتی تجربه نکردند. البته در موارد نادر، کاهش بسیار جزئی نیز به چشم می‌خورد.

این افزایش ناگهانی قیمت خودرو، یک دلیل بیشتر ندارد و آن، خیز ناگهانی نرخ دلار از روز گذشته بود. از ابتدای روز گذشته، نرخ دلار در بازار آزاد از زیر ۴۹ هزار تومان، به بالای کانال ۵۰ هزار تومان رسید؛ همین امر باعث شد که اغلب بازارها با یک شوک ناگهانی، افزایشی شوند.

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز نیز روند با ثباتی را طی کرد.

قیمت خودروهای داخلی

در بازار محصولات داخلی به دلیل حجم بالای تقاضا نسبت به مونتاژی‌ها، قیمت خودرو در اغلب موارد افزایشی گزارش می‌شود.

کوئیک دنده‌ای S از هاچ‌بک‌های ارزان قیمت شرکت سایپا بوده که نسبت به روز گذشته، هفت میلیون تومان افزایش قیمت داشته و به این ترتیب با نرخ ۳۵۵ میلیون تومانی معامله می‌شود.

شاهین G سایپا، در رده دوم افزایش قیمت در بازار داخلی قرار می‌گیرد. این خودرو نسبت به روز گذشته افزایش ۲۴ میلیون تومانی را تجربه کرده و به نرخ ۵۸۰ میلیون تومانی رسیده است.

پژو ۲۰۷i دنده‌ای نیز با افزایش ۱۷ میلیونی نسبت به روز گذشته، با قیمت ۶۴۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

سمند سورن پلاس لقب بیشترین افزایش قیمت در میان خودروهای داخلی را نصیب خود کرد. این سدان ایران خودرو نسبت به روز گذشته با ۲۵ میلیون تومان افزایش، به نرخ ۵۹۰ میلیون تومان رسید و در یک قدمی کانال ۶۰۰ میلیون تومانی قرار دارد.

قیمت خودروهای مونتاژی

در بازار خودروهای مونتاژی، قیمت خودرو برخلاف داخلی‌ها، از ثبات بیشتری برخوردار است.

جک J۴ آپشنال نسبت به روز گذشته، ۵ میلیون تومان کاهش قیمت داشته و به این ترتیب با نرخ ۷۴۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

چری تیگو ۷IE از کراس‌اوورهای تولیدی مدیران خودرو، با ۲۰ میلیون تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به کانال یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسید.

جک S۵ نیوفیس که جزو محبوب‌ترین کراس‌اوورهای مونتاژی بازار به شمار می‌رود، نسبت به روز گذشته ۳۰ میلیون تومان افزایش داشته و با قیمت یک میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

فونیکس تیگو ۷ پرو، رکورددار افزایش قیمت در بازار خودروهای مونتاژی است. این کراس‌اوور مدیران خودرو در عرض یک روز با افزایش ۶۰ میلیون تومانی، به نرخ یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان رسید.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

باتوجه به افزایش ناگهانی نرخ دلار از روز گذشته، در صورتی که این روند ادامه‌دار باشد، قطعا بازار خودرو را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد و قیمت خودرو افزایشی خواهد بود. البته باتوجه به تعطیلی دو روز آینده، باید منتظر تغییرات نرخ دلار در روز شنبه بود که روند بازار خودرو را مشخص کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =