• ۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
  • کد خبر: 40925
  • readingTime: ۱ دقیقه
طلای جهانی

قیمت طلا امروز(دوشنبه) بیشترین افزایش ماهانه خود در چهار ماه اخیر را داشت زیرا انتظارات مبنی بر اینکه بانک‌های بزرگ مرکزی ممکن است به پایان چرخه‌های سخت‌گیرانه فعلی سیاست‌های پولی در مبارزه خود برای مهار تورم نزدیک شده باشند، افزایش یافته است.

به گزارش ایراسین به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ و ۸ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۵.۷ درصد کاهش به ۱۹۵۳ دلار و ۷۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا با ۰.۲۹ درصد کاهش به ۱۹۵۴ دلار و ۷۰ سنت رسید.

قیمت طلا حدود ۲ درصد بالاتر از ماه مارس خواهد رسید زیرا انتظار می‌رود که نرخ بهره آمریکا به اوج خود نزدیک شود و دلار را در مسیر دومین کاهش ماهانه متوالی قرار داد.

داده‌های روز جمعه نشان داد که تورم سالانه ایالات‌متحده در ماه ژوئن با کمترین سرعت در بیش از دو سال گذشته افزایش یافت و این انتظارات را تقویت کرد که فدرال رزرو به پایان سریع‌ترین چرخه افزایش نرخ بهره از دهه ۱۹۸۰ نزدیک‌تر است.

دو سیاستگذار بانک مرکزی اروپا روز جمعه چشم‌انداز پایان شدیدترین و طولانی‌ترین روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا را مطرح کردند زیرا چشم‌انداز اقتصاد منطقه یورو با وجود تورم بدتر شده است.

قیمت طلای فیزیکی چین هفته گذشته به دلیل تقاضای قوی به بالاترین حد در چهار ماه گذشته رسید، در حالی که کاهش قیمت باعث بهبود اندک خرید در هند شد.

بر اساس گزارش رویترز، اس‌پی‌دی آر گلد تراست، ‌بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز جمعه ۰.۳ درصد کاهش یافت.

در بازار سایر فلزات گرانبها، نقره با ۷ درصد پیشروی در ۲۴.۳۳ دلار در هر اونس ثابت ماند. پلاتین با ۰.۳ درصد کاهش به ۹۳۲.۱۶ دلار رسید و پالادیوم در ۱۲۴۵ دلار و ۷۳ سنت نگه داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =