• ۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۴
  • کد خبر: 40835
  • readingTime: ۱ دقیقه
ربع سکه

روز گذشته قیمت طلا و سکه با وجود تعطیلی بازار در روند افزایشی قرار گرفت. معاملات پشت خطی این افزایش قیمت را رقم زده است و افزایش ۲۰۰ تومانی دلار نیز در این روند افزایشی نقش داشت.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت‌نیوز، روز گذشته قیمت دلار ۲۰۰ تومان گران شد. به دنبال رشد قیمت دلار، با وجود اینکه بازار طلا از هفته گذشته تا به امروز تعطیل است اما قیمت طلا و سکه در مسیر صعودی قرار گرفته است. معاملات پشت خطی در مدت مذکور فعال بود و بازیگران بزرگ بازار فلز زرد عامل این افزایش قیمت بودند.

در جدول زیر، قیمت طلای ۱۸ عیار و انواع قطعات سکه در آغاز معاملات امروز، قابل مشاهده است.

پیش از شروع محرم قیمت طلا و سکه ریزش‌های قابل توجهی داشت. از همین رو بسیاری از معامله‌گران بازار طلا روند قیمت در بازار فلز زرد را با شروع محرم، باثبات و کاهشی پیش‌بینی کرده بودند. به اعتقاد آنها دلیل این کاهش، افت تقاضا بود. اما از اواسط هفته گذشته بازار طلا و سکه برخلاف پیش‌بینی‌ها عمل کرد و روند صعودی به خود گرفت.

عبور سکه امامی از میانه کانال ۲۸ میلیونی

دیروز هفتم مرداد قیمت سکه امامی با افزایش ۲۲۰ هزار تومانی با قیمت ۲۸ میلیون و ۵۵۱ هزار تومان مبادله شد. حرکت قیمت سکه بهار خلاف سایر قطعات سکه بود و کاهش ۱۰۰ هزار تومانی داشت. این قطعه دیروز با قیمت ۲۵ میلیون و ۷۰۱ هزار تومان مبادله شد.

روز گذشته قیمت هر یک از قطعات نیم‌ و ربع سکه افزایش ۱۰۰ هزار تومانی داشتند و به ترتیب با قیمت ۱۵ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان معامله شدند.

دیروز سکه گرمی ۵۰ هزار تومان گران شد. این قطعه با قیمت ۶ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه گران شد

روز گذشته قیمت طلا نیز افزایشی بود. هر مثقال طلا با ۳۸ هزار تومان رشد با قیمت ۱۰ میلیون و ۱۴۶ هزار تومان مبادله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز افزایش هشت هزار و ۱۰۰ تومانی داشت و با قیمت دو میلیون و ۳۴۱ هزار و ۱۰۰تومان معامله شد. دیروز طلای دست دوم به قیمت دو میلیون و ۳۰۹ هزار تومان رسید.

دیروز حباب تمام قطعات سکه به غیر از سکه بهار همانند قیمت سکه افزایش داشت. حباب ‌سکه بهار ۱۰۰ هزار تومان ارزان شد. حباب سکه امامی ۲۲۱ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۵۰ هزار تومان افزایش داشتند.

گفتنی است انس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش به قیمت ۱۹۵۹ دلار رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =