• ۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
  • کد خبر: 40794
  • readingTime: ۱ دقیقه
طلای جهانی

طلا روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار، پس از کاهش شدید یک روز قبل، افزایش یافت و با کاهش اندک دلار همراه شد زیرا نشانه‌هایی از کاهش تورم در ایالات متحده شرط‌بندی‌ها را افزایش داد که فدرال رزرو احتمالاً به چرخه انقباض پولی خود پایان خواهد داد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار به ۱۹۵۹ دلار و ۴۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز به ۱۹۶۰ دلار و ۴۰ سنت رسید.

داده‌های منتشر شده روز جمعه نشان داد که تورم سالانه ایالات‌متحده در ماه ژوئن به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته است. بر اساس گزارش وزارت بازرگانی ایالات‌متحده، تورم اندازه گیری شده شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی در ماه گذشته ۰.۲ درصد افزایش یافت.

افزایش نرخ بهره باعث می‌شود که نگهداری طلا برای سرمایه‌گذاران جذابیت کمتری داشته باشد زیرا شمش سودی ندارد.

طلا روز پنجشنبه حدود ۱.۴ درصد کاهش داشت تا بدترین روز خود را در نزدیک به یک ماه گذشته ثبت کند زیرا داده‌ها نشان داد اقتصاد آمریکا در سه ماهه دوم رشد سریع‌تر از حد انتظار داشت و مطالبات بیکاری هفتگی کاهش یافت و دلار را تقویت کرد. با این حال، روز جمعه ارزش دلار در برابر رقبای خود ۰.۱۶ درصد کاهش یافت و طلا را برای سایر دارندگان ارز ارزان تر کرد.

بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی ایالات‌متحده و بانک مرکزی اروپا این هفته نرخ بهره را افزایش دادند و درها را برای انقباض بیشتر باز نگه داشتند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره نیز با ۰.۸۳ درصد افزایش به ۲۴.۳۳ دلار رسید، در حالی که پلاتین ۰.۲۳ درصد کاهش یافت و به ۹۳۳ دلار و ۸۱ سنت رسید و پالادیوم تقریباً ثابت در ۱۲۴۱ دلار و ۴۱ سنت بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =