• ۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱
  • کد خبر: 40776
  • readingTime: ۲ دقیقه
ربع سکه

بازار طلا در هفته‌ اول مردادماه به دو بخش تقسیم می‌شد. روز شنبه و یک‌شنبه قیمت‌ها نزولی بود و روز دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه با افزایش شدید تقاضا مواجه شد. رشد قیمت‌ها در این سه روز در مقایسه با دو ماه گذشته بی‌سابقه بود؛ با اینکه پیش‌بینی می‌شد با شروع ماه محرم و صفر تقاضا کاهش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تقاضا در بازار طلا با آغاز مردادماه برخلاف پیش‌بینی‌ها جان گرفت. پیش‌ازاین تصور می‌شد در ماه محرم و صفر تقاضا کاهش پیدا می‌کند و در روز شنبه و یک‌شنبه نیز همین اتفاق رخ داد ولی از روز دوشنبه به بعد ورق برگشت تا با افزایش تعداد خریداران، قیمت طلا صعودی شود. رشد روزانه طلا از روز دوشنبه تا چهارشنبه به‌خصوص در بازار سکه امامی طی یک ماه گذشته بی‌سابقه بود. بااین‌حال ریزش سنگین انس طلا در روز پنج‌شنبه‌بازاریان را برای این هفته نگران کرده است. آیا خریداران در هفته پیش رو نیز از قیمت طلا حمایت می‌کنند؟ برای پاسخ به این سؤال باید منتظر معاملات این هفته ماند. بررسی‌ها نشان می‌دهد افزایش تقاضا در بازار سکه امامی به‌مراتب بالاتر از طلای آب‌شده و طلای ۱۸ عیار بود.

طلای آب‌شده

هفته‌ گذشته قیمت آب‌شده نقدی به کمتر از ۱۰ میلیون تومان رسید و انتظار می‌رفت تا ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کند ولی در محدوده ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان با تقاضای سنگینی مواجه شد تا خیلی زود به کانال ۱۰ میلیون تومان بازگردد. محدوده ۱۰ میلیون تومان در بازار طلای آب‌شده به حمایت قدرتمندی تبدیل شده‌ است و شواهد نشان می‌دهد در صورت کاهش خریداران از قیمت آب‌شده در این سطح حمایت می‌کنند به همین دلیل بسیاری از فعالان بازار هفته‌های گذشته با استفاده از همین سطح در بازار آب‌شده نوسان‌گیری کردند.

https://dashboard-api.tgju.org/uploads/snapshots/64c37953c1f13.png

بعضی از فعالان، طلای آب‌شده در قیمت کمتر از ۱۰ میلیون تومان را چشم‌بسته می‌خرند و عقیده دارند؛ این حمایت از دست نخواهد رفت.

طلای ۱۸ عیار

سطح ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به حمایت قوی در بازار طلای ۱۸ عیار مبدل شده‌است. در طول دو ماه گذشته هر زمانی طلای ۱۸ عیار از این سطح کاهش پیدا کرد؛ با تقاضای قوی مواجه شد و در طول هفته‌ گذشته نیز خریداران یک بار دیگر اجازه ندادند سطح قیمتی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان از دست برود.

https://dashboard-api.tgju.org/uploads/snapshots/64c379ec7a788.png

کندل روز دوشنبه در بازار طلای ۱۸ عیار نشان می‌دهد؛ تقاضا در سطح قیمتی کمتر از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قدرت زیادی دارد.

سکه امامی

کارنامه خریداران در بازار سکه امامی در طول هفته‌ گذشته روشن‌تر از بازار آب‌شده‌ نقدی و طلای ۱۸ عیار بود. سکه در اواسط هفته به کانال قیمتی ۲۶ میلیون تومان وارد شد ولی با افزایش تقاضا خیلی سریع به کانال ۲۸ میلیون تومان بازگشت.

https://dashboard-api.tgju.org/uploads/snapshots/64c37c754c7ad.png

سکه امامی حالا در یک قدمی سطح ۲۹ میلیون تومان قرار دارد؛ جایی‌که در طول دو ماه گذشته فروشندگان پر قدرت وارد شده‌اند. با توجه به ریزش پایان هفته قیمت انس بعید به نظر می‌رسد سکه در ابتدای هفته محدوده ۲۹ میلیون تومان را پشت سر بگذارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =