• ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
  • کد خبر: 40733
  • readingTime: ۲ دقیقه
طلافروشی

دیروز بازار طلا و سکه تعطیل بود اما معاملات پشت خطی قیمت سکه را صعودی کرد. در این افزایش قیمت تمام قطعات سکه به غیر از سکه امامی در کانال قیمتی بالاتر نشستند.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت‌نیوز در تعطیلی روز گذشته بازار تهران، بازار طلا و سکه نیز تعطیل بود. اما معاملات پشت‌ خطی و خرید و فروش بازیگران اصلی بازار فلز زرد، باعث شد تمام قطعات سکه به غیر از سکه امامی در کانال بالاتر معامله شوند.

معاملات دیروز بازار طلا در لفظ انجام شد و قول و قراری بود میان بازیگران بزرگ بازار طلا و سکه که تحویل و تسویه آن نیز می‌ماند برای روز دوشنبه آینده. با وجود افزایشی بودن قیمت سکه در روز گذشته، قیمت طلا اما در سرگیجه قیمتی سرگردان بود. ساعتی ارزان می‌شد و ساعتی دیگر افزایش قیمت داشت.

گفتنی است کارشناسان اقتصادی بازده بازار طلا را در چهار ماهه ابتدایی سال‌جاری نزولی می‌دانند. آنها انتشار اخبار سیاسی، ثبت‌نام خودرو، کاهش قدرت خرید مردم و نبود تقاضا، نوسانات و کاهش نرخ ارز را مسبب نزولی شدن قیمت‌ها در بازار طلا و سکه عنوان می‌کنند.

صعود نیم و ربع سکه در ساعات پایانی بازار

روز گذشته سوم مرداد قیمت سکه امامی با افزایش ۴۶۴ هزار تومانی با قیمت ۲۷ میلیون و ۸۴۷ هزار تومان مبادله شد. دیروز قیمت سکه بهار پرچمدار بیشترین مقدار افزایش در خانواده سکه‌ها بود. این قطعه با افزایش ۸۰۰ هزار تومانی یک کانال صعود کرد و با قیمت ۲۵ میلیون و ۳۰۱ هزار تومان مبادله شد.

روز قبل نیم‌ و ربع سکه افزایش ۳۰۰ هزار تومانی داشتند، اما در پایان معاملات این افزایش ۳۵۰ هزار تومانی شد و این قطعات به کانال‌های قیمتی بالاتر راه یافتند. این قطعات به ترتیب با قیمت‌های ۱۵ میلیون و ۱۰ میلیون تومان معامله شدند.

دیروز سکه گرمی ۲۰۰ هزار تومان گران شد. این مقدار افزایش این قطعه را در کانال ۶ میلیون تومانی قرار داد. سکه گرمی امروز با قیمت ۶ میلیون و ۵۰ هزار تومان معامله شد.

سرگیجه قیمت طلا

در طول معاملات دیروز قیمت طلا با افزایش قیمت سکه همراهی نکرد اما در نهایت با رشد قیمت به کار خود پایان داد. دیروز هر مثقال طلا با ۳۲ هزار تومان افزایش با قیمت ۱۰ میلیون و ۱۰۹ هزار تومان مبادله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز افزایش پنج هزار و ۵۰۰ تومانی داشت و با قیمت دو میلیون و ۳۳۲ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شد. دیروز طلای دست دوم به قیمت دو میلیون و ۳۰۳ هزار تومان رسید.

روز گذشته حباب تمام قطعات سکه افزایش داشت. حباب ‌سکه بهار بیشترین مقدار افزایش را داشت و ۶۷۴هزار تومان گران شد. حباب سکه امامی ۳۲۴ هزار تومان، نیم‌سکه ۲۸۷ هزار تومان، ربع سکه ۳۱۸ هزار تومان و سکه گرمی ۱۸۴ هزار تومان افزایش داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =