بذرافشان

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: بهای طلا و سکه از ابتدای سال به خوبی کاهش یافت و میزان این کاهش فراتر از انتظار بود. انتشار اخبار سیاسی، ثبت‌نام خودرو، کاهش قدرت خرید مردم و نبود تقاضا، نوسانات و کاهش نرخ ارز و... هر کدام طی هفته‌های متوالی سبب نزولی شدن قیمت‌ها در بازار طلا و سکه شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، هفته‌ پایانی تیرماه به روزهای نامتوازن در بازار طلا تبدیل شد. قیمت‌ها در یک محدوده کوچک نوسان کردند و تمایل به نزول قیمت‌ها بیشتر از صعود به چشم می‌خورد. اگرچه روند قیمتی در بازار طلا از نیمه‌های اردیبهشت‌ماه نزولی شد ولی خبری از رشد تقاضا در این بازار نیست تا بازار طلا مردادماه را بلاتکلیف آغاز کند. نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره روند بازار طلا و سکه در سال جاری به خبرنگار ایراسین می‌گوید: قیمت طلا و سکه از ابتدای سال نزولی شد، باتوجه به فرا رسیدن ماه رمضان بازار وارد فاز رکود شد و تقاضا آب رفت. درنهایت موج رکودی همراه با ریزش قیمت‌ها در این بازار ادامه‌دار شد و تا به امروز تغییری در این وضعیت ایجاد نشده است.

روز گذشته یکم مردادماه سکه تمام با قیمت ۲۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان مبادله شد. نیم سکه ۱۵۰ هزار تومان ارزان شد و ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت خورد. ربع سکه همانند نیم سکه با کاهش ۱۵۰ هزار تومانی، با نرخ ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به کار خود پایان داد. همچنین هر گرم طلا ۱۸ عیار با بهای دو میلیون و ۲۷۵ هزار تومان معامله شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر درخصوص علت کاهش قیمت و تقاضا در بازار فلز زرد بیان می‌دارد: انتشار اخبار سیاسی، ثبت‌نام خودرو، کاهش قدرت خرید مردم و نبود تقاضا، نوسانات و کاهش نرخ ارز و... هر کدام طی هفته‌های متوالی سبب نزولی شدن قیمت‌ها در بازار طلا و سکه شد. به لطف خداوند هیچ‌گونه التهابی در بازار وجود ندارد و قیمت‌ها از ابتدای سال به صورت میانگین بین ۱۰ تا ۱۴ درصد افت تجربه کرده‌اند.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

قیمت سکه و طلا به چه سمتی می‌رود؟ فعالان بازار طلا معتقدند با شروع ماه‌های محرم و صفر تقاضا برای خرید سکه و طلا در بازار کم‌تر می‌شود و قیمت‌ها بر موج نزولی سوار خواهند شد. بذرافشان درباره وضعیت آتی بازار طلا توضیح می‌دهد: کاهش تقاضا در بازار طلا و سکه با وارد شدن به ماه محرم تشدید خواهد شد و می‌توان گفت کاهش تقاضا در این ماه به حداقل خود می‌رسد.

وی ادامه می‌دهد: بهای طلا و سکه از ابتدای سال به خوبی کاهش یافت و حتی میزان این کاهش فراتر از انتظار و پیش‌بینی ما و تحلیلگران بوده است. این احتمال وجود دارد قیمت طلا و سکه در ماه محرم به دلیل نوسانات نرخ ارز، بهای جهانی طلا، رکود بازار و کاهش تقاضا، نوسان یک تا سه درصدی داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =