• ۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۷
  • کد خبر: 40599
  • readingTime: ۱ دقیقه
طلافروشی

دیروز قیمت طلا و سکه در روند کاهشی به کار خود پایان داد. این کاهش قیمت مثقال را در کانال ۹ میلیونی نشاند. فعالان این بازار ماه‌های تیر و مرداد را به شکل سنتی کف قیمت سال برای بازار طلا توصیف می‌کنند.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت نیوز، صبح دیروز قیمت طلا و سکه در دو روند متفاوت از هم معامله شدند. طلا افزایش قیمت داشت و سکه ارزان شد. ورق طلا بعد از ظهر روز گذشته برگشت و با نوسانات کاهشی قیمت سکه همراه شد.

علاوه بر صبح روز گذشته در روزهای پایانی هفته قبل نیز روند قیمت طلا و سکه در دو جهت متضاد هم قرار داشت. کارشناسان اقتصادی دلیل این روند نامتوازن را افت تقاضا و کاهش حباب سکه می‌دانند. آنها می‌گویند «وقتی تقاضا زیاد باشد حباب افزایش می‌یابد و برعکس. ممکن است حتی طلا افزایش قیمت داشته باشد اما به خاطر برخی شرایط مانند شروع محرم تقاضا پایین بیاید؛ در نتیجه عدم توازن در قیمت‌ها ایجاد می‌شود.»

افزایش قیمت نیم‌سکه و سکه بهار

دیروز ۳۱ تیر قیمت سکه امامی با کاهش ۱۸۷ هزار تومانی به قیمت ۲۷ میلیون و ۱۹۹ هزار تومان مبادله شد. همچنین قیمت سکه بهار ۱۰ هزار تومان افزایش داشت و با رقم ۲۴ میلیون و ۵۰۱ هزار تومان مبادله شد.

روز گذشته نیم‌سکه ۵۰ هزار تومان گران شد و با رقم ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان مبادله شد. ربع سکه اما تنها قطعه‌ای بود که با وجود نوسانات قیمتی در طول معاملات دیروز بدون تغییر و با قیمت ۹ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان به کار خود پایان داد.

دیروز سکه گرمی ۱۰ هزار تومان ارزان شد و این قطعه با قیمت پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه گران شد

در پایان معاملات روز گذشته قیمت طلا با روند کاهشی بسته شد. هر مثقال طلا با ۱۲۱ هزار تومان کاهش به کانال ۹ میلیونی برگشت و با رقم ۹ میلیون ۹۱۷ هزار تومان مبادله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار کاهش ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان کاهش داشت و با قیمت دو میلیون و ۲۹۰ هزار تومان معامله شد. دیروز طلای دست دوم به قیمت دو میلیون و ۲۶۰ هزار تومان رسید.

دیروز حباب تمام قطعات سکه افزایش داشت. حباب سکه بهار بیشترین مقدار افزایش را داشت و ۲۱۸ هزار تومان گران شد. حباب سکه امامی ۱۹ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۶۰ هزار تومان، ربع سکه ۵۵ هزار تومان و سکه گرمی ۷۷ هزار تومان افزایش داشت.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مصطفی کریمی IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    0 0
    طلا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =