• ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۴
  • کد خبر: 40534
  • readingTime: ۲ دقیقه
طلافروشی

قیمت طلا و سکه در برخی روزهای هفته گذشته در روندی معکوس معامله شدند. این مسیر برای سکه نزولی بود و برای طلا صعودی. با شروع مرداد و کاهش دوباره انس جهانی طلا آیا رکود تقاضا قیمت سکه را به کانال‌های پایین‌تر می‌کشاند؟

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت نیوز، در بیشتر روزهای هفته پایانی تیر، قیمت طلا و سکه در مسیر کاهشی قرار داشتند. این کاهش، قیمت سکه را در کانال‌های پایین‌تر نشاند اما مسیر طلا در برخی روزها از سکه جدا شد و افزایش محدودی داشت.

در جدول زیر قیمت طلا و سکه در لحظه گشایش بازار امروز قابل مشاهده است.

انس دوباره ریزشی شد

فعالان بازار طلا می‌گویند متقاضی در این بازار بسیار کم و تقاضا به حداقل رسیده است. از سوی دیگر باید در نظر داشت برخی اخبار نامساعد سیاسی نیز در روزهای تعطیلی پایان هفته مخابره شده که می‌تواند به مذاق افزایشی‌های باز خوش بیاید. گفتنی است انس‌ جهانی که به محدوده ۲۰۰۰ دلاری نزدیک شده بود بار دیگر کاهش داشت و در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۱۹۶۵ دلار معامله می‌شود.

در آخرین روز هفته گذشته قیمت طلا و سکه در مسیر متفاوت از یکدیگر قرار گرفتند. قیمت طلا به همراه قیمت سکه امامی افزایشی بود. سایر قطعات سکه نیز کاهش داشتند.

برخی گمانه‌زنی‌ها حکایت از این دارد که در تقابل اخبار نامساعد سیاسی با رکود تقاضا، ثبات نسبی تا پایان محرم و صفر در بازار فلز زرد حاکم باشد. این در شرایطی است که تقاضای جدید به سبب ریزش قیمت‌ها وارد بازار نشود.

قیمت ربع سکه بدون تغییر ماند

روز پنجشنبه ۲۹ تیر قیمت سکه امامی با افزایش ۹۶ هزار تومانی با قیمت ۲۷ میلیون و ۳۸۶ هزار تومان مبادله شد. اما قیمت سکه بهار ۱۱۰ هزار تومان افت داشت و با رقم ۲۴ میلیون و ۴۹۱ هزار تومان مبادله شد.

در آخرین معامله هفته گذشته نیم‌سکه ۵۰ هزار تومان ارزان و با رقم ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان مبادله شد. ربع سکه اما تنها قطعه‌ای بود که با وجود نوسانات قیمتی در طول معاملات پنجشنبه بدون تغییر ماند و با قیمت ۹ میلیون و۷۵۰ هزار تومان به کار خود پایان داد.

همچنین سکه گرمی ۵۰ هزار تومان ارزان شد و با قیمت پنج میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شد.

مسیر متفاوت طلا و سکه

روز پنجشنبه ۲۹ تیر قیمت طلا افزایشی بود. هر مثقال طلا با ۲۹ هزار تومان افزایش با قیمت ۱۰ میلیون و ۳۸ هزار تومان معامله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار، هفت هزار تومان افزایش داشت و با قیمت دو میلیون و ۳۱۷ هزار تومان معامله شد. همچنین طلای دست دوم به قیمت دو میلیون و ۲۸۶ هزار تومان رسید.

در آخرین معامله هفته گذشته حباب تمام قطعات سکه، غیر از سکه امامی کاهش داشت. حباب سکه امامی بدون تغییر همانند روز چهارشنبه ماند. حباب سکه بهار ۲۱۱ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۰۵ هزار تومان، ربع سکه ۲۸ هزارتومان و سکه گرمی ۶۴ هزار تومان کاهش داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =