• ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
  • کد خبر: 40520
  • readingTime: ۲ دقیقه
بازار طلا

طبق روال گذشته با آغاز ماه محرم و صفر تقاضا برای بازار طلا کاهش پیدا می‌کند. گفت‌وگو با فعالان بازار نشان می‌دهد معامله‌گران دست به نقد منتظر کاهش قیمت‌ها برای خرید هستند. به همین دلیل در روزهای اخیر هر زمانی قیمت آبشده به کمتر از ۱۰ میلیون تومان می‌رسید با افزایش شدید تقاضا مواجه میشد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، هفته گذشته کاهش چشمگیر تقاضا در بازار طلا منجر به کاهش چنددرصدی قیمت‌ها شد. تقاضا برای طلا با آغاز ماه‌های محرم و صفر کاهش پیدا می‌کند و بازاریان این دو ماه را فصل رکود سنتی بازار طلا می‌دانند؛ به همین دلیل انتظار می‌رفت با آغاز ماه محرم قیمت‌ها در بازار طلا عقب‌نشینی کند. فعالان بازار گزارش‌ می‌دهند؛ در طول آخرین هفته تیرماه تقاضا برای طلا به شدت کاهش یافت و به دنبال آن قیمت‌ها روندی نزولی داشت؛ درحالی‌که قیمت انس در بازارهای جهانی صعودی بود و تا قله ۱۹۸۰ دلار نیز پیش‌روی کرد.

با این حال بررسی‌ها نشان می‌دهد؛ خریداران دست‌به‌نقد در بازار حضور دارند و منتظرند در قیمت‌های پایین‌تر خرید کنند.

طلای آبشده

روند قیمت طلای آبشده در طول هفته گذشته نشان می‌دهد؛ خریداران منتظر کاهش قیمت آبشده به کمتر از ۱۰ میلیون تومان هستند؛ زیرا در دو روز پایانی هفته وقتی آبشده به قیمت کمتر از ۱۰ میلیون تومان رسید؛ تقاضا برای آن افزایش پیدا کرد. فعالان بازار قیمت ۱۰ میلیون تومان برای آبشده را یک سطح کلیدی می‌دانند. در طول این هفته نیز آبشده تنها چند ساعت زیر سطح ۱۰ میلیون تومان معامله شد.

https://dashboard-api.tgju.org/uploads/snapshots/64ba4264c69cc.png

برخی از فعالان بازار معتقدند؛ طلای آبشده پیش از آغاز روند صعودی جدید یک مرتبه تا محدوده ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان عقب نشینی خواهد کرد. به هرحال نوسانات کوچک این بازار در تیرماه باعث شد معامله‌گران روزانه کمتر ورود کنند.

طلای ۱۸ عیار

۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به کف قیمت مهمی در بازار طلای ۱۸ عیار تبدیل شده‌ است و در طول این هفته نیز هر بار قیمت به کمتر از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید با تقاضا مواجه شد. معامله‌گران بسیاری عقیده‌دارند طلای ۱۸ عیار این کف قیمتی را از دست نمی‌دهد.

https://dashboard-api.tgju.org/uploads/snapshots/64ba438c2cc29.png

یکی از طلافروشان بازار هنر اصفهان در مورد پیش‌بینی روند قیمتی طلای ۱۸ عیار به خبرنگار ایراسین گفت: رکود بازار طلا در هفته دوم محرم تشدید می‌شود و شاید ۱۸ عیار به کانال ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نیز برسد ولی کمتر از این قیمت را بعید می‌دانم.

سکه امامی

سکه به کانال ۲۷ میلیون تومان رسید و در روز پایانی هفته‌ گذشته با افزایش تقاضا مواجه شد. پیش از این انتظار می‌رفت قیمت سکه تا ۲۷ میلیون تومان نزولی شود. اکنون اگر در طول هفته آینده با افزایش تقاضا موفق به حفظ کف ۲۷ میلیون تومان باشد خبر خوبی برای سرمایه‌گذاران در بازار سکه است ولی اگر ۲۷ میلیون تومان را از دست بدهد احتمال ریزش قیمت تا ۲۵ میلیون تومان نیز وجود دارد.

https://dashboard-api.tgju.org/uploads/snapshots/64ba45908cd52.png

آیا سکه به مدار صعودی باز می‌گردد؟ گفت‌وگو با فعالان بازار نشان می‌دهد در دو سطح قیمتی ۲۷ میلیون و ۲۵ میلیون تومان تقاضای سنگینی وجود دارد و خریداران در انتظار کاهش قیمت تا این دو سطح هستند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نادر IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
    0 0
    جدی میگی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =