• ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۸
  • کد خبر: 40252
  • readingTime: ۱ دقیقه
طلای جهانی

قیمت طلای جهانی از روز چهارشنبه تا کنون بیش از ۲۸ دلار بالا رفته است. همین روند صعودی سبب شد تا در آخرین معاملات روز پنجشنبه، قیمت انواع سکه نیز در بازار طلای ایران افزایشی شود و دو قطعه امامی و بهار آزادی، کانال‌های از دست رفته ۲۸ و ۲۵ میلیونی را پس بگیرند.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت نیوز، قیمت طلا و سکه تا پایان معاملات روز چهارشنبه، به پیروی از فریز قیمت دلار،کاهشی بود. دو سکه امامی و بهار آزادی در این روز کانال‌های مهم ۲۸ و ۲۵ میلیونی را از دست دادند و به کانال پایین‌تر سقوط کردند.

عصر روز چهارشنبه، داده‌های تورمی آمریکا منتشر شد که نشان می‌داد نرخ تورم این کشور در مسیر کاهشی به سطح سه درصد رسیده و به هدف دو درصدی اعلام‌شده از سوی فدرال‌رزرو نزدیک شده است. بر همین اساس، خوش‌بینی نسبت به عقب‌نشینی از سیاست‌های انقباضی افزایش یافت و با کاهش شاخص دلار، کامودیتی‌ها و طلا در سطوح بالاتری قرار گرفتند.

بر همین اساس در نخستین ساعات اعلام تورم آمریکا، طلای جهانی با جهش ۲۰ دلاری روبرو شد. طی روزهای بعد نیز قیمت طلای جهانی تا عدد ۱۹۶۳ دلار بالا رفت اگرچه در حال حاضر قیمت طلای جهانی با افت چهار دلاری نسبت به سقف روزهای گذشته، روی قیمت ۱۹۵۹ دلار قرار گرفته است.

مسیر صعودی طلای جهانی توانست قیمت طلا و سکه را در بازار ایران با رشد مواجه کند. به این ترتیب در معاملات روز پنجشنبه، قیمت سکه امامی دوباره به کانال ۲۸ میلیونی بازگشت و قیمت سکه بهار آزادی هم، کانال ۲۵ میلیونی را پس گرفت.

در حالی قیمت طلا و سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته با سیگنال طلای جهانی صعودی شد که قیمت دلار همچنان در کف کانال ۴۹ هزار تومانی درجا می‌زد. بر همین اساس اکنون این سوال مطرح است که آیا قیمت طلای جهانی، ناجی قیمت طلا و سکه در بازار ایران خواهد شد و این بازار را از رکود معاملاتی نجات خواهد داد؟

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =