• ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
  • کد خبر: 40045
  • readingTime: ۱ دقیقه
طلای جهانی

قیمت طلا امروز (دوشنبه) پس از آن که داده‌های مشاغل ایالات‌متحده در هفته گذشته تردیدهایی را در مورد قدرت بازار کار ایجاد کرد، تغییر چندانی نداشت و سرمایه‌گذاران را بر آن داشت که نسبت به مسیر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تردید بیشتری داشته باشند.

به گزارش ایراسین به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ صبح به وقت شرقی با ۰.۹ درصد کاهش به ۱۹۲۳ دلار و ۵۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۰۵ درصد کاهش به ۱۹۲۴ دلار و ۵۰ سنت رسید.

گزارش اشتغال روز جمعه نشان داد که اقتصاد ایالات‌متحده کمترین مشاغل را در ۲ تا ۲.۵ سال اخیر در ماه ژوئن ایجاد کرده اما رشد مداوم دستمزدها نشان‌دهنده شرایط سخت بازار کار است.

قیمت‌ها از زمان رسیدن به سطوح نزدیک به رکورد در اوایل ماه مه بیش از ۷ درصد کاهش یافته است زیرا سرمایه‌گذاران انتظارات خود را برای پایان‌ دادن به چرخه افزایش نرخ بهره فدرال رزرو کاهش داده‌اند. با این حال، نظرسنجی نشان داد که تعداد فزاینده‌ای از کشورها ذخایر طلا را به عنوان محافظت در برابر تحریم‌های اعمال شده توسط غرب علیه روسیه به کشور باز می‌گردانند.

اس‌پی‌دی آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز جمعه ۰.۳ درصد کاهش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات گرانبها، نقره در ۲۳.۰۵ دلار در هر اونس ثابت بود، پلاتین با ۰.۱ درصد کاهش به ۹۰۷ دلار و ۳۴ سنت رسید و پالادیوم با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۲۳۸ دلار و ۸۶ سنت رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =