صنع خودروسازی

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:‌ افزایش قیمت خودروها توسط شرکت‌های خودروسازی به بهانه اضافه کردن آپشن، غیرقانونی است و دستگاه‌های نظارتی باید به این موضوع ورود کنند.

به گزارش ایراسین به نقل از فارس، علی جدی نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش قیمت خودروها توسط خودروسازان گفت: افزایش قیمت خودروها توسط شرکت‌های خودروسازی سایپا و ایران خودرو به بهانه اضافه کردن آپشن غیرقانونی است.

وی افزود: قیمت خودروها در کشور باید توسط شورای رقابت تعیین شود و شرکت‌های خودروسازی اجازه قیمت‌گذاری در این حوزه را ندارند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: اگر شرکت‌های خودروسازی می‌خواهند آپشنی به خودرو اضافه کنند باید این کار اختیاری و اجازه و رضایت مشتری انجام شود و اگر مشتری رضایت داشت، هزینه آن را بپردازد و آپشن به خودروی وی اضافه شود.

جدی خاطرنشان کرد: همان‌طور که گفتم افزایش قیمت خودروها توسط سایپا و ایران خودرو غیرقانونی است و دستگاه‌های نظارتی همچون سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و سازمان تعزیرات حکومتی باید به موضوع ورود کنند و این موضوع را مورد رسیدگی قرار دهند.

وی افزود: مشکلات موجود در حوزه خودرو در بحث کیفیت و قیمت، با رقابتی کردن فضای بازار از طریق واردات خودرو انجام می‌شود و ما باید در این مسیر حرکت کنیم.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: از سال ۹۰ تا ۹۶ ما شاهد حاکم بودن فضای مناسب و مساعدی بر بازار خودروی کشور بودیم که هم خودرو در داخل تولید و مونتاژ می‌شد و هم واردات خودرو به کشور را داشتیم و یک فضای رقابتی در فضای کشور شکل گرفته بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =