• ۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
  • کد خبر: 39925
  • readingTime: ۱ دقیقه
آهن آلات

کاهش حجم معاملات در بازار داخلی آهن‌آلات با کاهش نوسانات قیمتی طی هفته‌ گذشته همراه بود؛ به صورتی که قیمت نبشی، ناودانی و پروفیل در طول هفته تقریبا ثابت ماند. البته در بخش دیگری از بازار، قیمت میلگرد رشد کرد و قیمت تیرآهن به روند نزولی خود ادامه‌ داد ولی در مجموع هفته‌ گذشته در بازار داخلی آهن‌آلات، هفته با ثباتی بود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، ‌قیمت‌ها در بازار داخلی آهن‌آلات در طول دو ماه ابتدایی سال افزایشی بود و از خردادماه ریزشی شد. ریزش‌ها در هفته اول تیرماه نیز ادامه داشت ولی هفته‌ گذشته همزمان با بازگشت نرخ دلار به کانال ۵۰ هزار تومان ریزش قیمت‌ آهن‌آلات نیز متوقف شد. بررسی‌ میدانی از بازار داخلی آهن آلات نشان می‌دهد در بخشی از بازار قیمت‌ها همچنان ریزشی بودند، در بخشی از بازار ریزش‌ها متوقف شده‌ است و در بخش سوم قیمت‌ها یک هفته صعودی را پشت سر گذاشتند.

نوسانات هفتگی قیمت آهن‌آلات به قرار نمودار زیر است:

ثبات، مهمان ناخوانده بازار آهن آلات

نبشی، ناودانی و پروفیل هفته‌ بی حاشیه و کم نوسانی را پشت سر گذاشتند، البته بازاریان گزارش می‌دهند تقاضای چندانی هم در این بازار وجود ندارد. با این حال ریزش قیمت چند هفته‌ قبل در این سه بخش از بازار آهن‌آلات متوقف شد. قیمت‌ها در بازار پروفیل در اواسط هفته افزایشی شد و در روز پایانی هفته کاهش پیدا کرد ولی بازار نبشی و ناودانی هفته کم نوسانی را پشت سر گذاشتند در حالی که شرایط بازار میلگرد و تیرآهن متفاوت بود.

بازار آزاد میلگرد

متوسط قیمت میلگرد ۱۰ در طول هفته گذشته ۱.۸ درصد افزایش پیدا کرد. در میان انواع میلگرد نوسانات قیمت متفاوت بود. قیمت بعضی از میلگردها بیشتر از ۲ درصد رشد کرد و بعضی از آنها مانند قیمت میلگرد ۱۴ تنها حدود ۰.۲ درصد بالا رفت ولی در مجموع بازار میلگرد هفته‌ صعودی را پشت سر گذاشت.

قیمت میلگرد با آغاز تیرماه به کانال ۲۴ هزار تومان سقوط کرده‌ بود و در هفته گذشته نیز انواع میلگرد با قیمتی کمتر از کیلویی ۲۵ هزار تومان معامله می‌شد ولی برخی از تولید کنندگان همچنان قیمت محصولات خود را کاهش نمی‌دهند و حتی بالاتر از کیلویی ۲۹ هزار تومان نگه‌ داشته‌اند.

بازار آزاد تیرآهن

شرایط بازار تیرآهن به خصوص تیرآهن ۱۴ با آنچه در بازار آهن‌آلات می‌گذرد کاملا متفاوت است. قیمت تیرآهن طی هفته‌های گذشته به شدت کاهشی بود. در معاملات کیلویی قیمت هر کیلو تیرآهن در یک ماه گذشته ۱۰ درصد کاهش پیدا کرد و در معاملات شاخه‌ای این ریزش قیمت به ۲۰ درصد می‌رسد. در طول هفته پیش نیز با وجود آرامش بازار آهن‌آلات ولی ریزش قیمت تیرآهن ادامه‌دار بود و قیمت تیرآهن در معاملات کیلویی ۲.۵ درصد ریخت. اگرچه قیمت‌ها در معاملات شاخه‌ای تقریبا ثابت ماند. فعالان بازار معتقدند ریزش قیمت تیرآهن در معاملات شاخه‌ای کنترل شده‌ است ولی در معاملات کیلویی همچنان فشار فروش وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =