• ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۷
  • کد خبر: 39718
  • readingTime: ۲ دقیقه
طلافروشی

قیمت طلا و سکه، طی دو روز گذشته همچنان صعودی بوده است. بازار طلا با نوسانات افزایشی قیمت دلار همراه شده است.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت نیوز، حرکت افزایشی قیمت طلا و سکه از روز شنبه آغاز شده است. این روند هیجانات بازار نیست که قیمت را به شکل شارپی و میلیونی جابه‌جا کند. معامله‌گران بازار فلز زرد معتقدند دلار در مسیر آهسته و پیوسته افزایش قیمت قرار گرفته است و بازار طلا و سکه نیز از آن تبعیت می‌کند. به اعتقاد تحلیلگران، بازار در مسیر اصلی خود قرار گرفته است.

بازار در روند خنثی است

در هفته‌های گذشته سیگنال اخبار سیاسی به بازارهای مالی به شکل پیوسته روند قیمت‌ها را تحت تاثیر قرار داد. هر چند که به اعتقاد فعالان بازارهای ارز، ‌طلا و سکه، سیگنال‌های ورودی به بازارها بیشتر شایعه است تا واقعیت، اما توانست قیمت‌ها را در محدوده مشخصی ثابت نگه‌ دارد.

تحلیلگران بازارهای مالی تغییرات قیمتی روزهای اخیر را روند نمی‌دانند و همچنان معتقدند بازار در مسیر ساید یا خنثی در حرکت است، همگرایی بالای بازار فلز زرد با دلار باعث شده قطعات سکه در روند صعودی قرار بگیرند.

معامله‌گران همچنان نسبت به هر گونه مبادله بدبینند و معتقدند تا زمانی که دست بازارساز در بازار ارز باز است و قیمت دلار بیشترین اثر را بر قیمت طلا و سکه دارد، معاملات و پیش‌بینی در این بازار با ریسک بالایی همراه است.

سکه امامی در کانال جدید بسته شد

دیروز یکشنبه ۱۱ تیرماه ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی با ۳۰۰ هزار تومان افزایش قیمت، یک کانال صعود کرد. این قطعه با قیمت ۲۹ میلیون و ۱۰۱ هزار تومان مبادله شد. سکه بهار با افزایش ۱۰۲ هزار تومانی با قیمت ۲۵ میلیون و ۹۰۱هزار تومان مبادله شد.

روز گذشته نیم سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد. این قطعه به قیمت ۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید. ربع سکه نیز با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی با قیمت ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان مبادله شد.

دیروز سکه گرمی با افزایش ۱۰ هزار تومانی با قیمت ۶ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان عرضه شد.

در مسیر صعودی بازار، طلا گران نشد

قیمت طلا دیروز نیز افزایشی بود. هر مثقال طلا هفت هزار تومان گران شد و به قیمت ۱۰ میلیون و ۳۹۱ هزار تومان رسید. هر گرم طلا در پایان معاملات دیروز بدون تغییر قیمتی با همان رقم دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی روز یکشنبه به کار خود پایان داد.

دیروز طلای دست دوم با قیمت دو میلیون و ۳۶۸ هزار تومانی روز شنبه و بدون تغییر به کار خود پایان داد.

روز گذشته قیمت حباب تمام قطعات سکه به غیر از ربع ‌سکه افزایش داشت. دیروز حباب سکه امامی با افزایش ۲۶۰ هزار تومانی بیشترین مقدار رشد حباب را در خانواده سکه‌ها داشت. حباب ربع سکه روز گذشته سه هزار تومان افت کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =