• ۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
  • کد خبر: 39566
  • readingTime: ۱ دقیقه
طلای جهانی

طلا امروز (چهارشنبه) نزدیک به پایین‌ترین سطح سه ماهه خود باقی ماند؛ زیرا گزارش‌های قوی اقتصادی ایالات‌متحده وضعیت سنتی امن طلا را جبران کرد؛ در حالی که معامله‌گران برای سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و داده‌های بیشتر برای سرنخ‌هایی در مورد افزایش نرخ بهره تمرکز کردند.

به گزارش ایراسین به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ و ۵ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۱.۹ درصد افزایش به ۱۹۱۵ دلار و ۶۰ سنت رسید و به پایین‌ترین سطح خود از ۱۶ مارس و ۱۹۱۰ دلار نزدیک شد. قیمت طلای آمریکا با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۹۱۶ دلار و ۶۰ سنت رسید.

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد بازار در سیتی ایندکس گفت: داده‌های قوی اقتصادی در ایالات‌متحده دلار را تقویت کرد تا طلا را یک شبه به پایین‌ترین حد خود در ژوئن بازگرداند. داده‌های روز سه‌شنبه نشان می‌دهد که ثابت ماندن اقتصاد می‌تواند منجر به افزایش بیشتر نرخ بهره بانک مرکزی برای کاهش تورم شود.

سرمایه‌گذاران انتظار ۷۷ درصد احتمال افزایش نرخ در جولای را دارند، در حالی که بیشتر بانک‌های بزرگ ایالات‌متحده انتظار افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره را دارند. نرخ‌های بهره بالا مانع از سرمایه‌گذاری در طلای بدون بازده می‌شود.

فدرال رزرو صورتجلسه ۱۳ تا ۱۴ ژوئن خود را در ۵ جولای منتشر خواهد کرد در حالی که کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در مورد نرخ بهره از ۲۵ تا ۲۶ جولای برگزار می‌کند. سرمایه‌گذاران منتظر داده‌های شاخص هزینه مصرف شخصی (PCE) در ماه مه و آمار بیکاری هفتگی برای هفته منتهی به ۲۳ ژوئن هستند.

سیمپسون افزود: طلا ممکن است پس از داده‌های شاخص هزینه مصرف شخصی (PCE) هیچ حرکت بزرگی نداشته باشد، مگر اینکه شاخص قیمت مصرف‌کننده به‌شدت افزایش یا به‌طور ناگهانی کاهش یابد.

بر اساس گزارش رویترز، سود شرکت‌های صنعتی چین که مصرف‌کننده اصلی طلا هستند، در پنج ماهه اول سال جاری، ۱۸.۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت و انتظارات بازار را برای حمایت بیشتر در ماه‌های آینده تقویت کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۲.۸۷ دلار رسید، پلاتین ۰.۸ درصد کاهش یافت، در حالی که پالادیوم نزدیک به یک درصد کاهش یافت و به ۱۲۸۳ دلار و ۶ سنت رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =