طلای جهانی

با وجود ثبات قیمت دلار در محدوده ۴۹ هزار تومانی و ریزش نزدیک به ۱۰ دلاری قیمت انس جهانی طلا به نظر می‌رسد نباید برای امروز در انتظار نوسان خاصی در قیمت طلا و سکه باشیم. این در حالی است که در گذشته مناسبت‌ها و اعیاد، رشد تقاضا را در پی داشت؛ اما نزدیکی عید فطر نیز نتوانست بازار فلز زرد را از رکود خارج کند.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه روز گذشته روند پرنوسانی داشت. با وجود کاهش قیمت دلار، روند تقاضا، قیمت برخی قطعات سکه را اندکی افزایش داد. این روند در پایان معاملات متعادل‌تر شد و در میان قطعات سکه، ربع سکه با رشد قیمت بسته شد.

عید قربان رونق را به بازار نیاورد

فردا عید قربان است و قیمت برخی قطعات سکه به جهت افزایش محدود تقاضا، افزایش اندکی داشته‌ است.

روز گذشته دلار در همان کانال ۴۹ هزار تومانی ماند اما بازار طلا و سکه متاثر از تقاضا به دلیل مناسبت عید قربان کاهش قابل توجهی نداشت.

وزنه کاهش قیمت طلا و سکه از نخستین روز هفته جاری تا امروز بر بازار فلز زرد بیشتر بوده است. باید در نظر داشت این نوسان در محدوده مشخصی گرفتار است.

کارشناسان اقتصادی محدوده قیمتی ۲۸ تا ۲۹ میلیون تومانی را به‌عنوان کف قیمتی سکه در بازار می‌دانند.

با توجه به ثبات قیمت دلار در محدوده فعلی و ریزش نزدیک به ۱۰ دلاری قیمت انس جهانی طلا به نظر می‌رسد نباید برای امروز در انتظار نوسان خاصی در قیمت طلا و سکه باشیم. گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش قیمت طلای جهانی با رقم ۱۹۱۴ دلار در حال معامله است.

روند تقاضا ربع سکه را گران کرد

دیروز سه‌شنبه ۶ تیرماه ۱۴۰۲ سکه امامی با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت باز شد اما در پایان معاملات ورق این قطعه برگشت و سکه امامی بدون تغییر قیمت و با رقم ۲۸ میلیون و ۳۹۹ هزار تومان معامله شد. سکه بهار نیز با قیمت ۲۵ میلیون و ۵۰۱ هزار تومان به فروش رسید. این قطعه دیروز ۹۶ هزار تومان کاهش قیمت داشت.

روز گذشته نیم سکه تنها قطعه‌ای بود که از ابتدای روز تغییر قیمت نداشت و در پایان معاملات نیز با همان قیمت روز دوشنبه و با رقم ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان مبادله شد. دیروز قیمت ربع سکه ۱۰۰ هزار تومان رشد داشت و با رقم ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.

روز گذشته، سکه گرمی جزء سکه‌های کاهشی بود و ۷۰ هزار تومان افت قیمت داشت. این قطعه با قیمت ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه ۶ میلیونی شد

قیمت طلا نیز کاهشی بود. دیروز قیمت هر مثقال طلا ۴۲ هزار تومان ارزان شد و به قیمت ۱۰ میلیون و ۱۷۶ هزار تومان رسید. هر گرم طلا نیز نزدیک به ۹ هزار تومان افت قیمت داشت و با رقم دو میلیون و ۳۵۱ هزار تومان معامله شد.

روز گذشته طلای دست دوم با قیمت دو میلیون و ۳۱۹ هزار تومان معامله شد.

روز قبل قیمت حباب تمام قطعات سکه به غیر از سکه گرمی افزایش داشت. حباب سکه امامی ۳۳۸ هزار تومان رشد داشت و حباب این قطعه به کانال ۶ میلیون تومانی راه یافت.

حباب سکه بهار ۲۳۶ هزار تومان گران شد.‌ حباب نیم‌سکه نیز ۱۷۰ هزار تومان افزایش داشت و ربع سکه ۱۸۵ هزار تومان افزایش قیمت حباب داشت و حباب این قطعه نیز به کانال ۵ میلیونی برگشت. دیروز حباب سکه گرمی ۲۸ هزار تومان ارزان شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =