• ۵ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۳
  • کد خبر: 39446
  • readingTime: ۲ دقیقه
طلافروشی

قیمت طلا و سکه با افت و خیزهای بازار ارز همچنان همراهی می‌کند. روز گذشته افت هزار تومانی دلار، سکه امامی را از کریدور ۲۹ میلیون تومانی پایین کشید. با وجود اینکه زور مسیر کاهشی بازارهای مالی به افزایش قیمت‌ها می‌چربد اما بازار فلز زرد همچنان راکد است.

به گزارش ایراسین به نقل از از تجارت نیوز، در دو روز گذشته پای تلاطمات سیاسی روسیه به بازارهای مالی تهران کشیده شد و متعاقب نوسانات قیمت دلار، قیمت طلا و سکه نیز با افت و خیزهایی همراه بود. قیمت طلا و سکه دیروز افزایش‌های روز شنبه را از دست داد و سکه امامی از کانال ۲۹ میلیون تومانی به پایین کشیده شد.

کاهش قیمت در بازارهای مالی به ویژه طلا و سکه در پی پایان یافتن تنش‌های داخلی روسیه رخ داد. اختلافات داخلی روسیه به سرکردگی پریگوژین رهبر گروه شبه نظامی واگنر پس از ۲۴ ساعت فروکش کرد. این درگیری‌های داخلی با پیشنهاد رئیس جمهوری بلاروس برای توقف پیشروی واگنر در خاک روسیه و جلوگیری از تنش‌های بیشتر پایان یافت.

قیمت طلا و سکه پس از افزایش هیجانی روز شنبه، دیروز با عقب‌نشینی گروه واگنر از مسیر مسکو روند نزولی را در پیش گرفت. کارشناسان اقتصادی معتقدند بازار در انتظار نتیجه سفر وزیر امور خارجه کشورمان به عمان و قطر است و چنانچه اخبار مثبتی در این بخش منتشر شود روند نزولی قیمت طلا و سکه ادامه خواهد داشت.

سکه گرمی گران شد

دیروز یکشنبه چهارم تیرماه ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی با ۷۱۱ هزار تومان کاهش قیمت با رقم ۲۸ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان مبادله شد. همچنین سکه بهار آزادی کاهش ۲۱۸ هزار تومانی داشت و با رقم ۲۵ میلیون و ۵۸۳ هزار تومان مبادله شد.

نیم سکه و ربع سکه هر کدام کاهش ۲۰۰ هزار تومانی داشتند. این قطعات به ترتیب با قیمت ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان مبادله شدند.

دیروز سکه گرمی تنها قطعه‌ای بود که ۸۰ هزار تومان رشد ارزش داشت و به قیمت ۶ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان رسید.

راه حباب سکه امامی از سایر قطعات جدا شد

چهارم تیرماه قیمت حباب تمام قطعات سکه به غیر از سکه امامی بر خلاف کاهش قیمت سکه، افزایش داشت. حباب سکه بهار ۴۰۷ هزار تومان، نیم‌سکه ۲۰۲ هزار تومان، ربع سکه ۵۱ هزار تومان و سکه گرمی ۵۶ هزار تومان افزایش قیمت حباب داشتند. دیروز حباب سکه امامی ۸۳ هزار تومان افت کرد.

همچنین قیمت طلا نیز کاهش قابل توجهی داشت. روز گذشته هر مثقال طلا ۳۱۰ هزار تومان ارزان شد. کاهش قیمت، این مقدار طلا را به رقم ۱۰ میلیون و ۲۱۷ هزار تومان رساند. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز کاهش ۷۲هزار تومانی داشت و با قیمت دو میلیون و ۳۵۸ هزار تومان مبادله شد. دیروز طلای دست دوم نیز با قیمت دو میلیون و ۳۲۶ هزار تومان معامله شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =