• ۳ تیر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۵
  • کد خبر: 39329
  • readingTime: ۲ دقیقه
ربع سکه

قیمت طلا پس از ریزش دو هفته‌ قبل، اکنون در محدوده‌ کوچکی نوسان می‌کند. فعالان بازار عقیده‌ دارند وقتی نوسانات قیمت طلا کاهش پیدا می‌کند، قیمت‌ها با قدرت به یک سو پرتاب خواهد شد. در روزهای پایانی هفته‌ گذشته نرخ ارز تقویت شد ولی انس طلا در بازارهای جهانی کم نوسان بود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، هفته‌ پایانی خردادماه به روزهای کم نوسان در بازار طلا تبدیل شد. قیمت‌ها در یک محدوده کوچک نوسان می‌کنند و تمایل به رشد یا نزول قیمت در بازار وجود ندارد. اگرچه روند قیمتی در بازار طلا از نیمه‌های اردیبهشت‌ماه نزولی شد ولی پس از افزایش تقاضای روزهای پایانی دو هفته‌ قبل اکنون حجم معاملات کاهش یافته‌ است؛ ضمن اینکه خریداران یا فروشندگان هیچ‌ کدام قدرت بیشتری در بازار ندارند. روز جمعه انس طلا نیز ابتدا تا کانال ۱۹۳۶ دلار رشد کرد و سپس تا ۱۹۲۰ دلار ریزشی شد تا بازار طلای شنبه را بلاتکلیف آغاز کند.

فعالان بازار عقیده‌ دارند کاهش نوسانات به معنای جهش قیمت طلا طی روزهای آینده‌ است ولی اینکه آیا نرخ طلا صعودی خواهد بود یا نزولی را کسی نمی‌داند.

طلای آبشده

طلای آبشده نقدی در روز پایانی هفته به کانال ۱۰ میلیون تومان بازگشت ولی نمودار قیمتی آن نه خبر از شروع روند نزولی می‌دهد و نه نشانه‌هایی از ادامه‌ روند ریزشی دارد.

https://dashboard-api.tgju.org/uploads/snapshots/6495c02001d47.png

دو هفته قبل قیمت طلای آبشده به کانال ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید و با افزایش تقاضا مواجه شد ولی از این محدوده روند صعودی جدیدی آغاز نکرد زیرا در قیمت ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان فروشندگان قدرت بالایی دارند. در آخرین روز از هفته گذشته طلای آبشده تلاش کرد تا یک مرتبه دیگر سطح ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را امتحان کند و احتمالا امروز شنبه به این سطح ورود می‌کند تا اگر فروشنده‌ای نبود به سوی هدف ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حرکت صعودی را ادامه دهد ولی اگر فروشندگان اجازه دستیابی به سطح ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را ندهند احتمال ریزش قیمت تا کانال ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان وجود دارد.

گرم ۱۸ عیار

هر گرم طلای ۱۸ عیار هفته گذشته بالاتر از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود. پس از ریزش چند هفته‌ قبل، وقتی طلای ۱۸ عیار به محدوده ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید با افزایش تقاضا تا کانال ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

https://dashboard-api.tgju.org/uploads/snapshots/6495c1b402efa.png

نوسانات طلای ۱۸ عیار طی دو هفته‌ گذشته در کانال ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان محصور بود و در پایان هفته به سقف این محدوده نزدیک شد. اگر در این محدوده با افزایش تقاضا مواجه نشود احتمال ریزش تا ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان وجود دارد ولی اگر گرم‌ ۱۸ عیار از محدوده ۲ میلیون و ۴۰۰هزار تومان عبور کند احتمال آغاز یک روند صعودی جدید وجود دارد.

سکه امامی

خریداران سکه با حمایت در محدوده ۲۷ میلیون تومان اجازه ریزش بیشتر قیمت سکه را ندادند ولی همچنان برای بدست آوردن کانال ۳۰ میلیون تومان ناموفق بودند.

https://dashboard-api.tgju.org/uploads/snapshots/6495c3585cb4e.png

آیا سکه به کانال ۳۰ میلیون تومان باز می‌گردد؟ احتمالا پاسخ این سوال تا اواسط این هفته روشن خواهد شد. با افزایش نرخ ارز در بازار غیر رسمی، فعالان بازار منتظر شکست محدوده ۳۰ میلیون تومان هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =