• ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴
  • کد خبر: 39216
  • readingTime: ۲ دقیقه
ربع سکه

روز گذشته قیمت طلا و سکه با رشد محدود دلار بالا رفت. هر چند سکه امامی از روند بازار تبعیت نکرد اما معامله‌گران رشد دیروز را افزایش قیمت نمی‌دانند. به اعتقاد آنها بازار فلز زرد فعلا دست ‌نگه داشته تا دلار با اخبار سیاسی تعیین تکلیف شود.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت نیوز، دیروز قیمت طلا و سکه همراه با نوسان افزایشی قیمت دلار، اندکی رشد داشت. هر چند این روند چندان قابل توجه نبود و می‌توان از آن به‌عنوان ثبات در بازار یاد کرد. فعلا بازار فلز زرد همانند اسکناس آمریکایی به انتظار اخباری از سفر نزدیک وزیر امور خارجه کشورمان به قطر و عمان نشسته است.

فعالان بازار، افزایش‌های محدود قیمت سکه را متاثر از تقاضا و مناسبات تقویم می‌دانند. معامله‌گران همچنان نظاره‌گر افزایش و کاهش قیمت سکه هستند. این روند رفت و برگشتی قیمت سکه، فعالان بازار را با ترس از متحمل شدن ضرر از هر معامله‌ای چه خرید و چه فروش مواجه کرده است.

فعلا بازیگران بازار طلا و سکه چشمشان به قیمت دلار است. دلار نیز در انتظار اخبار مساعدی در حوزه سیاسی است. اخباری که در ماه‌های گذشته بیشتر از سوی کشورهای عربی همسایه به گوش می‌رسد و ثبات قیمت را در بازارهای داخلی به همراه دارد.

بازار فلز زرد این بار چشم به دستاوردهای سفر قریب‌الوقوع وزیر امور خارجه ایران به قطر و عمان دارد.
سرپیچی سکه امامی از رشد قیمت

دیروز سه‌شنبه ۳۰ خردادماه ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی نوسان بالایی داشت. این قطعه مدام در کاهش و افزایش قیمت رفت و برگشت داشت. در نهایت سکه امامی برخلاف سایر قطعات سکه با کاهش محدود ۱۲ هزار تومانی بسته شد. در آخرین معامله دیروز این قطعه با قیمت ۲۸ میلیون و ۴۸۹ هزار تومان به کار خود پایان داد.

روز گذشته سکه بهار آزادی بیشترین افزایش قیمت را خانواده سکه‌ها داشت. این قطعه ۲۱۰ هزار تومان رشد قیمت داشت و با رقم ۲۵ میلیون و ۲۰۱ هزار تومان مبادله شد.

روز قبل نیم سکه و ربع سکه هر کدام افزایش ۱۰۰ هزار تومانی داشتند. این قطعات به ترتیب با قیمت ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان مبادله شدند. همچنین سکه گرمی با افزایش ۲۰ هزار تومانی به قیمت ۶ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان رسید.

حباب سکه بزرگ شد

دیروز قیمت حباب تمام قطعات سکه حتی سکه امامی افزایش داشت. حباب سکه بهار با ۲۴۹ هزار تومان افزایش، بیشترین مقدار رشد قیمت حباب سکه را در خانواده سکه‌ها داشت. سکه امامی ۶۵ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۲۴ هزارتومان، ربع سکه ۱۱۲ هزار تومان و سکه گرمی ۳۴۷ هزار تومان رشد حباب داشتند.

روز گذشته قیمت طلا رشد داشت. دیروز هر مثقال طلا ۸۰ هزار تومان گران شد. این مقدار طلا با رقم ۱۰ میلیون و۸۱ هزار تومان مبادله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز رشد نزدیک به ۲۰ هزار تومانی داشت و با قیمت دو میلیون و۳۲۹ هزار تومان مبادله شد. دیروز طلای دست دوم نیز با قیمت دو میلیون و ۲۹۸ هزار تومان معامله شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =