• ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶
  • کد خبر: 39108
  • readingTime: ۲ دقیقه
طلای جهانی

دیروز قیمت طلا و سکه با افزایش بسته شد. روز گذشته روند قیمت در بازار فلز زرد از کاهش محدود بازار ارز پیروی نکرد. معامله‌گران بازار فلزات گران‌بها، مسیر صعودی سکه را متاثر از قدرت معامله‌گران این بازار می‌دانند.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت نیوز، روز گذشته قیمت طلا و سکه در روند متوازنی قرار نداشت. طلا کاهش و سکه افزایش قیمت داشت. اما در پایان معاملات، روند قیمت در بازار فلز زرد یکدست شد و با افزایش قیمت به کار خود پایان داد.

دیروز بر خلاف روند نزولی محدود در قیمت دلار، قیمت طلا و سکه مسیر دیگری را طی کرد. قیمت ‌سکه افزایشی شد و قیمت طلا با کاهش دلار همراهی کرد اما در پایان معاملات، روند طلا نیز برگشت و صعودی شد. معامله‌گران بازار فلز زرد مسیر صعودی سکه را متاثر از قدرت معامله‌گران این بازار می‌دانند.

به اعتقاد فعالان بازار طلا و سکه، روند ریزشی دلار چندان قابل توجه نبوده است. علاوه بر آن فعالان این بازار معتقد هستند فریز بازار ارز دستوری و با سیاست بازارساز در حال انجام است اما دخالت سیاستگذار در بازار طلا و سکه کمتر است. آنها می‌گویند: «درست است که این بازار با قیمت دلار نرخ‌گذاری می‌شود اما فعالان بازار طلا و سکه معامله‌گرانی با قدرت بالا هستند و توانایی رونددهی به قیمت‌ها را دارند.»

به اعتقاد فعالان اقتصادی در روزهای گذشته با توجه به سیل اخباری که به روند قیمت‌ها خط می‌دهند، هر گونه پیش‌بینی را برای روزهای آینده دشوار می‌کند.

سکه در کانال ۲۹ میلیونی بسته شد

دیروز یکشنبه ۲۸ خردادماه ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی با ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت در کانال ۲۹ میلیون تومانی بسته شد. دیروز این قطعه در میان کانال ۲۸ و ۲۹ میلیونی سرگردان بود.

روز گذشته سکه بهار تنها قطعه‌ای بود که در خانواده سکه‌ها کاهش قیمت داشت. این قطعه ۸۸ هزار تومان ارزان شد و با قیمت ۲۵ میلیون و ۷۰۱ هزار تومان به کار خود پایان داد.

دیروز نیم سکه با ۳۰۰ هزار تومان افزایش قیمت بیشترین رشد قیمت را در سکه‌ها داشت. این قطعه به قیمت ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه نیز با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی با قیمت ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان مبادله شد. دیروز سکه گرمی با افزایش ۱۰ هزار تومانی با قیمت ۶ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان عرضه شد.

قیمت طلا با سکه همراه شد

دیروز قیمت حباب تمام قطعات سکه، غیر از سکه‌ بهار افزایش داشت. حباب سکه بهار ۳۱ هزار تومان کمتر شد. حباب سکه امامی ۱۶۴ هزار تومان، نیم‌سکه ۳۳۱ هزار تومان، ربع سکه ۲۱۶ هزار تومان و سکه گرمی ۱۷ هزارتومان رشد حباب داشتند.

دیروز قیمت طلا با افزایش به کار خود پایان داد. روز قبل هر مثقال طلا ۲۸ هزار تومان گران شد. قیمت این مقدار طلا به رقم ۱۰ میلیون و ۲۱۴ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز افزایش بسیار محدود هفت هزار و ۶۰۰ تومانی داشت و با قیمت دو میلیون و ۳۵۸ هزار تومان مبادله شد. امروز طلای دست دوم نیز با قیمت دو میلیون و ۳۲۷ هزار تومان معامله شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =