• ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۶
  • کد خبر: 38997
  • readingTime: ۱ دقیقه
طلافروشی

در آخرین هفته خردادماه قیمت طلا و سکه متوازن بسته نشد. کاهش قیمت طلا بیشتر بود و قیمت سکه بازدهی مثبت داشت. با این حال در هفته جاری انتظار نقدینگی آزادشده در بازار خودرو از یک سو و اخبار مساعد سیاسی از سوی دیگر بازار فلز گرانبها را متاثر می‌سازد. اما بازارهای مالی با کدام سیگنال همراه می‌شود؟

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت نیوز، قیمت طلا و سکه در هفته پایانی خردادماه هر دو روند کاهشی و افزایشی را به خود دید. این بازار در نهایت با افزایش قیمت سکه و کاهش بازدهی قیمت طلا به کار خود پایان داد.

در هفته گذشته وزن اخبار سیاسی در بازارهای مالی به نسبت هفته‌های گذشته کمتر بود اما همچنان رویدادهای سیاست خارجی بیشترین اثر را بر روند قیمت دلار، طلا و سکه دارد. در هفته‌های گذشته با وجود تلاطمات قیمتی در بازار فلز زرد و صعود قیمت سکه در روزهای گذشته، اما معامله‌گران همچنان نسبت به مبادله بدبین بودند. آنها ترجیح می‌دهند تا ثبات نسبی قیمت‌ها دست نگه دارند و تماشاچی باشند تا بازیگر.

با یک توییت طلا و سکه ریخت

قیمت دلار در روزهای پایانی هفته پیش کمی کاهش داشت و از آستانه‌ ۵۰ هزار تومان برگشت. این اسکناس در آخرین‌ معامله هفته گذشته با قیمت ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان به کار خود پایان داد. همین مسئله بر قیمت طلا و سکه هم اثر گذاشت.

سکه بهار یک کانال سقوط کرد

در آخرین معامله هفته گذشته (پنجشنبه ۲۵ خردادماه) قیمت سکه امامی ۴۰۰ هزار تومان کاهش داشت. این قطعه بارقم ۲۸ میلیون و ۵۰۱ هزار تومان در بازار معامله شد.

روز پنجشنبه سکه بهار بیشترین کاهش قیمت را در خانواده سکه‌ها داشت. این قطعه ۸۱۶ هزار تومان ارزان شد وکانال ۲۵ میلیون تومانی را از دست داد. سکه بهار آزادی در نهایت با قیمت ۲۴ میلیون و ۷۸۵ هزار تومان بسته شد.

پنجشنبه نیم سکه و ربع سکه هر کدام کاهش ۲۰۰ هزار تومانی داشتند. این قطعات به ترتیب با قیمت ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار و ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان مبادله شدند.

همچنین سکه گرمی کمترین کاهش قیمت را در خانواده سکه‌ها داشت. این قطعه با قیمت ۶ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان مبادله شد و کاهش ۲۰ هزار تومانی داشت.

مثقال ۹ میلیونی شد

در پایان معاملات روز پنجشنبه قیمت حباب تمام قطعات سکه به غیر از سکه گرمی کاهش داشت. این کاهش قیمت درسکه بهار بیشترین افت را داشت.

در آخرین روز کاری هفته پیش قیمت طلا نیز کاهش داشت. هر مثقال طلا ۹۱ هزار تومان ارزان شد. این مقدار طلابار دیگر به کانال ۹ میلیون تومانی برگشت و با رقم ۹ میلیون و ۹۹۲ هزار تومان مبادله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیارنیز کاهش ۲۰ هزار تومانی داشت و با قیمت دو میلیون و ۳۰۷ هزار تومان مبادله شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =