• ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۷
  • کد خبر: 38995
  • readingTime: ۲ دقیقه
طلافروشی

رشد قیمت انس طلا در بازارهای جهانی از نیمه دوم هفته‌ گذشته با افزایش تقاضا برای طلای‌ ۱۸ عیار و آبشده‌ نقدی در بازار همراه بود تا رشد قیمت انس پس از سه هفته، ترمز ریزش قیمت طلا در بازارهای داخلی را بکشد. با توجه به تحرکات نرخ ارز احتمال رشد نرخ طلای ۱۸ عیار و آبشده در روزهای ابتدایی هفته پیش‌رو وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، ریزش قیمت طلای ۱۸ عیار و طلای آبشده نقدی در بازار داخلی پس از سه هفته متوقف شد. رشد قیمت انس طلا در روزهای میانی هفته با توقف ریزش قیمت‌ها در بازار داخلی همراه بود. در این سه هفته قیمت انس جهانی طلا و نرخ ارز در بازار داخلی ریزشی بود و بازار طلا نیز یک دست ریزشی شد ولی افزایش تقاضا از نیمه دوم هفته‌ گذشته بازی را عوض کرد و اگر روند افزایش تقاضا ادامه‌ داشته باشد، دست‌کم در نیمه اول هفته‌ جاری قیمت طلا صعودی خواهد شد.

در مقابل بازار سکه شرایط مشخصی ندارد. در بخشی از بازار مانند ربع سکه همچنان ریزش قیمت‌ها ادامه دارد و در بخش دیگر بازار قیمت‌ها در روز پایانی هفته ثابت بود. به نظر می‌رسد با وجود رشد نرخ طلای آبشده هنوز تقاضای خاصی در بازار سکه وجود ندارد.

طلای ۱۸ عیار

هر گرم طلای ۱۸ عیار از محدوده ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ریزشی شد ولی هفته‌ گذشته در محدوده ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان با افزایش تقاضا به مدار صعودی بازگشت و تا نزدیک ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان نیز رشد کرد. طلای ۱۸ عیار هفته را با قیمت هر گرم ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به پایان رساند.

اُنس ترمز ریزش طلا در بازار داخلی را کشید

نوسان قیمت انس طلا در روز جمعه و افزایشی شدن قیمت ارز در بازار غیر رسمی احتمالا با افزایش تقاضا در بازار طلا همراه خواهد بود و انتظار رشد قیمت طلای ۱۸ عیار تا محدوده ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان وجود دارد. در صورت ادامه‌دار بودن روند صعودی طلا هدف قیمتی بعدی محدوده ۲ میلیون و ۵۰۰ تا ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خواهد بود ولی در صورت ریزشی شدن قیمت طلای ۱۸ عیار احتمال افت قیمت ابتدا تا محدوده ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سپس ۲ میلیون تومان وجود دارد. خریداران چند ماه قبل در محدوده ۲ میلیون تومان حمایت خوبی از قیمت طلا انجام دادند و بعید نیست دوباره در این محدوده وارد عمل شوند.

آبشده نقدی

ریزش قیمت‌ها در بازار آبشده‌ از سقف ۱۲ میلیون تومان آغاز شد و با اینکه خریداران بارها از محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حمایت کردند ولی طلای آبشده تا ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان ریزشی شد. اواسط هفته گذشته در این محدوده با افزایش تقاضا، آبشده به کانال ۱۰ میلیون تومان بازگشت ولی نتوانست هفته را در کانال ۱۰ میلیون تومان به پایان برساند.

اُنس ترمز ریزش طلا در بازار داخلی را کشید

با توجه به چشم‌انداز مثبت به رشد قیمت‌ها، احتمال رشد قیمت آبشده تا کانال ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان وجود دارد ولی در صورت از دست رفتن کف حمایتی ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، آبشده تا ۸ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان حمایت قدرتمندی دیگری ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =