اولین روز از هفتمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی و تجهیزات وابسته کرمان

شهباز حسن‌پور بیگلری؛ نماینده شهرستان‌های بردسیر و سیرجان در مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاحیه هفتمین نمایشگاه بین المللی معدن کرمان گفت: باید در مجموعه صنعت و معدن کشور یک خانه تکانی ویژه صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، هفتمین نمایشگاه بین‌المللی‌معدن، صنایع معدنی و ماشین‌آلات وابسته، با حضور شرکت معدنی کشور در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب‌شرق در کرمان افتتاح شد.

این مراسم با سخنرانی مهدی حسینی نژاد مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان آغاز شده و در ادامه شهباز حسن‌پور نماینده شهرستان‌های بردسیر و سیرجان و امیر حسن‌زاده معاون امور اقتصادی استانداری کرمان نیز به ایراد سخنرانی پرداختند.

بیش از ۸ میلیارد تن ذخایر معدنی کشف شده در کرمان

مهدی حسینی نژاد مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این آئین گفت: در استان کرمان بیش از هشت میلیارد تن ذخایر و ظرفیت‌های معدنی کشف شده، وجود دارد که ۸۳.۵ درصد از آن به معادن فولادی اختصاص دارد. 

وی افزود: در بخش معدن و در برنامه ششم توسعه، بیش از ۱۰.۵ درصد ارزش افزوده و رشد حاصل شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بیان کرد: طبق قانون باید ۱۵ درصد حقوق معادن به استان برگردد و در زمینه‌های رفاهی و اقتصادی هزینه شود و این در حالی است که این برگشت اتفاق نمی‌افتد و نمایندگان مجلس باید کمک کنند تا این سهم قانونی معادن به استان برگردد و برای توسعه کرمان هزینه شود.

خانه تکانی ویژه در مجموعه صنعت و معدن کشور

شهباز حسن‌پور نماینده شهرستان‌های بردسیر و سیرجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین گفت: باید در مجموعه صنعت و معدن کشور یک خانه تکانی ویژه صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه برخی مسئولان در استان باعث کندی کار می‌شوند و این موضوع را استاندار باید بطور شفاف به اطلاع مردم برساند افزود: احساس می‌کنیم استاندار کرمان تنها است و امیدواریم همه پای کار بیایند و اگر در این قضیه به هماهنگی‌های قانونی از طریق مجلس نیاز باشد؛ ما آماده‌ایم که چاره‌اندیشی شود.

فقرزدایی از بستر توسعه اکتشافات معدنی

امیر حسن‌زاده معاون امور اقتصادی استانداری کرمان نیز در این آئین اظهار داشت: در خصوص اکتشافات معدنی حوزه مس فعالیت خاصی انجام نشده و ۲ سال اخیر در معدن مس سرچشمه اکتشافات معدنی رو به افزایش است و در گل گهر سیرجان و دیگر شرکت‌ها نیز اکتشاف جدیدی صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: وجود هشت میلیارد و ۲۰۰ هزار تن ذخایر معدنی در شمال استان کرمان و ۳۰ میلیون ذخیره معدنی در جنوب استان کرمان نشان از ذخایر و منابع خدادادی است تا با کمک آنها منافع به آحاد جامعه برسد.

معاون امور اقتصادی استانداری کرمان تصریح کرد: در دنیا ثابت شده که یکی از راهبردهای اصلی رفع فقر در جامعه کمک به اکتشافات معدنی است تا با برداشت از بستر معادن و پویاسازی صنایع تبدیلی به رفع فقر کمک شود.

سخنرانان این مراسم با توجه استعدادهای نیروی انسانی و منابع غنی معدنی موجود در استان کرمان، به گسترش و توسعه فعالیت‌های معدنی در این استان تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی و تجهیزات وابسته کرمان از ۲۳ لغایت ۲۶ خرداد ماه ۱۴۰۲ در سایت نمایشگاه های بین المللی جنوب شرق کرمان برگزار می‌شود.

این نمایشگاه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در سالن های باستانی پاریزی، شهدای مس و خواجوی کرمانی آماده بازدید علاقه‌مندان است.

شایان ذکر است فولاد مبارکه به همراه شرکت‌های فولاد هرمزگان، فولاد سنگان، فلزتدارک و فولادسنگ، به‌عنوان شرکت‌های زیرمجموعه خود برای نخستین بار در این نمایشگاه شرکت کرده است و در غرفه B۱۶ در سالن باستانی پاریزی پذیرای علاقمندان و متخصصان حوزه معدن و صنایع معدنی کشور است.

همچنین سایر شرکت‌های تأمین‌کننده و تولیدکننده و شرکت‌های بازرگانی فعال در حوزه معدن در این نمایشگاه حضور دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =