• ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۶
  • کد خبر: 38411
  • readingTime: ۲ دقیقه
طلا

بازار طلا هفته دوم خردادماه را ریزشی پشت سر گذاشت درحالی‌که قیمت انس طلا در بازارهای جهانی تقریبا با ثبات و در بخشی از هفته افزایشی بود. در روزهای پایانی هفته بازار داخلی طلا به محدوده مهمی رسید که طی هفته‌های گذشته بارها مورد حمایت خریداران قرار گرفته‌ است. آیا خریداران در هفته‌ پیش‌رو در بازار داخلی فعال خواهند شد؟

به گزارش خبرنگار ایراسین، طلای آبشده، طلای ۱۸ عیار برخلاف انس جهانی طلا هفته‌ای ریزشی‌ پشت سر گذاشتند. انس در نیمه اول هفته و تا روز جمعه افزایشی بود و تا قیمت ۱۹۸۳ دلار نیز رشد کرد. اگرچه در روز جمعه ریزشی شد ولی بازارهای داخلی نسبت به رشد قیمت انس در طول هفته واکنشی مثبتی نشان ندادند.

اکنون در هفته‌ جدید و با وجود تعطیلات دو روزه، طلای ۱۸ عیار، آبشده و انواع سکه در محدوده‌ای قرار گرفته‌اند که در طول ۲ ماه گذشته برای خریداران جذاب بود. ولی این خریداران بار دیگر از قیمت طلا در بازار داخلی حمایت می‌کنند؟

طلای ۱۸ عیار

گرم طلای ۱۸ عیار با قیمتی بالاتر از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هفته‌ را تمام کرد، اگرچه در طول هفته به قیمت ۲ میلیون و ۴۴۸ هزار تومان نیز رسید ولی با افزایش شدید تقاضا در بازار آزاد به محدوده ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بازگشت.

طلا در ایستگاه خریداران

نمودار قیمت طلای ۱۸ عیار نشان می‌دهد از روز ۱۴ فروردین‌ماه هر زمانی قیمت به محدوده کمتر از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان وارد شد، تقاضا افزایش پیدا کرده است. در طول این هفته نیز خریداران بار دیگر مانع از ریزش قیمت طلای ۱۸ عیار به کمتر از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شدند. اکنون با توجه به برگشت قیمت از محدوده خرید در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، احتمال رشد قیمت طلای ۱۸ عیار تا هر گرم ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان وجود دارد ولی در صورت از دست رفتن این منطقه خریداران احتمالا در قیمت ۲ میلیون و ۳۰۰هزار تومان از طلای ۱۸ عیار حمایت خواهند کرد.

آبشده نقدی

روند قیمتی طلای آبشده در طول هفته گذشته شباهت زیادی به طلای ۱۸ عیار دارد. فشار فروش باعث شد آبشده تا قیمت ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کند ولی خریداران در این منطقه وارد عمل شدند و با افزایش تقاضا طلای آبشده تا ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رشد کرد.

طلا در ایستگاه خریداران

طلای آبشده در کف قیمتی با تقاضای خوبی از سوی خریداران مواجه شد و احتمال رشد آن تا کانال ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در هفته جاری وجود دارد ولی اگر خریداران موفق به حفظ این کف قیمتی نشوند، آبشده به راحتی کانال ۱۰ میلیون تومان را از دست می‌دهد.

سکه

قیمت انواع سکه در طول هفته گذشته ریزشی بود. در بورس سکه تمام بهار آزادی بانک رفاه کانال ۳۰ میلیون تومان را از دست داد، سکه امامی نیز به ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید ولی ربع سکه و نیم سکه با ریزش قیمت کمتری مواجه شدند. انواع سکه نیز مانند طلای ۱۸ عیار و آبشده به کف تقاضا رسیده‌اند و اگر در طول این هفته خریداران برتری قابل ملاحظه‌ای نسبت به فروشندگان نداشته‌ باشند احتمال ریزش شدید قیمت سکه وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =