• ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱
  • کد خبر: 38348
  • readingTime: ۱ دقیقه
ورزشگاه یکم مِی پیونگ یانگ

استادیومی در پیونگ‌یانگ پایتخت کره شمالی که میزبان بازی‌های تیم ملی فوتبال این کشور است، بیشترین ظرفیت را بین استادیوم‌های فوتبال دارد.

استادیوم «رونگرادو یکم مِی» یک استادیوم چند منظوره با مساحت ۲۰.۷ هکتار در جزیره رونگرا، در پیونگ‌یانگ کره شمالی است. این استادیوم در ۱ می ۱۹۸۹ افتتاح شد و اولین رویداد مهم آن سیزدهمین جشنواره جهانی جوانان و دانشجویان بود.

البته اگر استادیوم‌های دیگر ورزش‌ها را هم در نظر بگیریم این استادیوم پس از استادیوم نارندرا مودی هند که برای بازی کریکت مورد استفاده قرار می‌گیرد، دومین استادیوم بزرگ جهان از نظر ظرفیت صندلی است.

بزرگ‌ترین استادیوم فوتبال جهان کدام است؟

پس از اعطای میزبانی بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۸۸ به سئول، کره شمالی شدیدا تلاش کرد تا خود را به شکل کشوری قانونی معرفی کند. به عنوان بخشی از این تلاش‌ها، سازماندهی سیزدهمین جشنواره جهانی جوانان و دانشجویان در پیونگ‌یانگ در سال ۱۹۸۹ را با موفقیت انجام داد. پروژه‌های ساختمانی عظیمی برای آماده‌سازی جشنواره آغاز شد که یکی از آنها استادیوم رانگرادو بود. این استادیوم در زمان تکمیل، بزرگترین استادیومی بود که تا به حال در آسیا ساخته شده بود.

این استادیوم محل نمایش و همایش‌های بزرگ از جمله سخنرانی رئیس جمهور کیم ایل سونگ شده بود. از ژوئن تا جولای ۲۰۰۲ هم محل اجرای هنر و ژیمناستیک فستیوال آریرنگ شد. این اجراها در حال حاضر به رویدادی سالانه تبدیل شده و معمولاً در ماه آگوست و سپتامبر در پیونگ‌یانگ برگزار می‌شود. این رویداد در سال ۲۰۰۷ به عنوان بزرگترین نمایش ژیمناستیک با ۱۰۰۰۹۰ شرکت‌کننده در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد.

بزرگ‌ترین استادیوم فوتبال جهان کدام است؟

بزرگترین رویداد کشتی حرفه‌ای، در ورزشگاه رانگرادو در ۲۸ تا ۲۹ آوریل ۱۹۹۵ برگزار شد. طبق گفته مقامات محلی، به ترتیب ۱۵۰۰۰۰ و ۱۹۰۰۰۰ نفر در این رویداد شرکت کردند. استادیوم پس از پروژه بازسازی دو ساله، در سال ۲۰۱۵ بازگشایی شد. در جولای ۲۰۱۷، استادیوم رانگرادو میزبان شش بازی مرحله گروهی فوتبال مقدماتی زیر ۲۳ ساله‌های آسیا بود.

در اجلاس بین دو کره در سپتامبر ۲۰۱۸ در پیونگ‌یانگ، مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی به همراه کیم جونگ اون، رئیس جمهور کره شمالی در جمع ۱۵۰۰۰۰ تماشاگر کره شمالی سخنرانی کرد. این سخنرانی دارای مضامین اتحاد، صلح و همکاری بود.

در جولای ۲۰۱۹، کیم جونگ اون میزبان شی جین پینگ، دبیر کل حزب کمونیست چین، به مناسبت هفتادمین سالگرد روابط چین و کره شمالی، با اجرای ویژه هنر و ژیمناستیک گروهی به نام «سوسیالیسم شکست‌ناپذیر» بود. در ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲، کنسرتی در محوطه استادیوم به مناسبت شب سال نو، با همراهی کیم جونگ اون و دیگر مقامات بلندپایه کره برگزار شد.

ورزشگاه یکم مِی پیونگ یانگ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =