• ۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۲
  • کد خبر: 38097
  • readingTime: ۲ دقیقه
طلا

ریزش قیمت انس جهانی در نخستین هفته از خردادماه ادامه‌دار بود تا بازار داخلی طلا را نیز ملتهب کند با این حال بررسی معاملات داخلی نشان می‌دهد طلای ۱۸ عیار در نزدیکی سطح کلیدی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان با افزایش تقاضا مواجه شد و احتمالا طلای ۱۸ عیار و آبشده در روزهای اول هفته صعودی باشند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت انس طلا در ۲۰ روز گذشته ریزشی بود و بازار داخلی نیز متاثر از همین نوسانات حالت نزولی گرفت. البته نوسانات ارزی باعث شد تا ریزش طلای ۱۸ عیار و سکه بهار آزادی کمتر از انس جهانی طلا باشد. به خصوص در هفته‌ جاری با وجود ریزش شدید قیمت انس، طلای ۱۸ عیار و طلای آبشده در نزدیکی سطح کلیدی با حمایت خریداران مواجه شدند و اکنون در نخستین روز از هفته با توجه به افزایش قیمت انس در روز جمعه، احتمال رشد قیمت طلای ۱۸ عیار وجود دارد. در بازار انواع سکه نیز نوسانات ارزی باعث شد تا تقاضا افزایش پیدا کند.

سطح کلیدی طلای ۱۸ عیار

سطح قیمتی ۲ میلیون و ۴۳۰ هزار تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای طلای ۱۸ عیار به اصلی‌ترین سنگر حمایتی خریداران تبدیل شده است. در طول ۴۰ روز گذشته خریداران دست‌کم ۵ مرتبه اجازه کاهش قیمت طلای ۱۸ عیار از این سطح کلیدی را نداده‌اند. پنج شنبه گذشته نیز با وجود ریزش قیمت انس در بازارهای جهانی ولی خریداران در بازار داخلی بار دیگر از این سطح کلیدی حمایت کردند تا هر گرم طلای ۱۸ عیار، هفته را با قیمتی بالاتر از ۲ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان به پابان برساند. حالا با توجه به افزایش قیمت انس در روز پنج‌شنبه احتمالا امروز شنبه، طلای ۱۸ عیار بار دیگر با افزایش تقاضا مواجه خواهد شد.

در کنار حمایت خریداران از این سطح کلیدی، فروشندگان نیز در طول هفته گذشته بارها اجازه صعود قیمت طلای ۱۸ عیار را به کانال ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان ندادند. در نتیجه طلا ۱۸ عیار می‌تواند در روزهای ابتدایی هفته یک مرتبه دیگر به سطح ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان حمله کند.

بازار بلاتکلیف سکه

هفته اول خردادماه تقاضا در بازار انواع سکه شرایط یکسانی نداشت. ربع سکه پرتقاضا بود و مانند طلای ۱۸ عیار از یک سطح مهم برگشت خورد ولی کاهش چشم‌گیر تقاضا در بازار نیم سکه با افت قیمت قابل ملاحظه‌ای همراه بود. از طرفی سکه بورسی نیز مورد توجه متقاضیان قرار گرفت و در اواسط هفته بالاتر از ۳۲ میلیون تومان معامله شد. سکه امامی هم اگرچه با آغاز هفته پرتقاضا بود ولی در روزهای پایانی هفته نزولی شد.

طلای آبشده

نمودار قیمتی طلای آبشده شبیه به طلای ۱۸ عیار است با این تقاوت که طلای آبشده در روز پایانی هفته گذشته با حمایت از سوی خریداران همراه بود. بازگشت طلای آبشده از سطح کلیدی ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار قدرتمندتر از طلای ۱۸ عیار بود، در نتیجه احتمالا در روزهای ابتدایی هفته با مقاومت ۱۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان مواجه خواهد شد. اگرچه بازگشت آبشده از قیمت ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قوی بود ولی شکست سطح ۱۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان آسان نیست و با این حساب شاید آبشده هفته‌ی کم نوسانی را پشت سر بگذارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =