بذرافشان

نادربذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر سه عامل را دلیل نزولی شدن قیمت‌ها در بازار طلا و سکه می‌داند و در این راستا توضیح می‌دهد: اکنون نزولی شدن نرخ ارز، کاهش اونس جهانی طلا و رکود حاکم بر بازار طلا دست به دست یکدیگر داده‌اند تا بازار فلز زرد روند کاهشی به خود گیرد. درواقع از ابتدای هفته جاری در صنعت طلا و جواهر رکود خاصی حاکم شده که در طول هفته‌های گذشته رکود بازار به این میزان نبوده است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بازار طلا و سکه اولین روز از خرداد ماه سال جاری را با افزایش قیمت آغاز کرد تا قیمت سکه بهار آزادی راهی کانال ۲۸ میلیون تومان شود و سکه امامی نیز بین کانال‌های ۳۱ و ۳۲ میلیون تومان سرگردان باشد. ولی این روند افزایشی تدوام پیدا نکرد و روند بازار طلا و سکه در دومین روز از خرداد ماه با کاهش همراه شد. نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، اونس جهانی طلا را فاکتوری اثرگذار بر بازار فلز زرد می‌داند و به خبرنگار ایراسین می‌گوید: روز گذشته اونس جهانی طلا حدود ۲۱ دلار کاهش یافت و طلای جهانی برای ساعاتی به محدوده ۱۹۵۶ دلاری رسید. زمانی که قیمت‌ها در بازارهای جهانی کاهش می‌یابد، به تبع در بازار داخلی نیز اثرگذار است. اگرچه زمانی اونس جهانی کاهش پیدا می‌کند، درمقابل نرخ ارز در کشور بالا می‌رود که این اتفاق بر صعودی شدن قیمت طلا و سکه اثرگذار خواهد بود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر درباره روند بازار طلا و سکه در هفته جاری بیان‌ می‌دارد: در بازار طلا و سکه طی هفته جاری تنها یکی دو روز شاهد افزایش قیمت‌ها بودیم که درنهایت کاهش اونس جهانی طلا منجر به افت قیمت‌ها در بازار داخلی شد. در روز دوم خرداد ‌ماه هرگرم طلای ۱۸ عیار حدود ۱۸هزار تومان، سکه تمام حوالی ۷۰۰ هزار تومان و نیم سکه حدود۳۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت. دراین میان بهای ربع سکه تغییری نکرد. اگرچه حباب سکه نسبت به یکی دو روز گذشته افزایش یافته است.

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد روز گذشته حباب سکه امامی به کانال هشت میلیون تومان ورود کرد ولی در پایان روز حباب آن با کاهش اندکی به کانال هفت میلیون تومان برگشت. برخی از معامله‌گران بازار ارز معتقدند کاهش محدود قیمت دلار، استراحت در روند صعودی است و دلار در کف کانال ۵۲ هزار تومانی متوقف شده که این موضوع به خودی خود سبب کاهشی شدن قیمت‌ها در بازار طلا و سکه می‌شود. بذرافشان سه عامل را دلیل نزولی شدن قیمت ‌ها در بازار طلا و سکه می‌داند و در این راستا توضیح می‌دهد: اکنون نزولی شدن نرخ ارز، کاهش اونس جهانی طلا و رکود حاکم بر بازار طلا دست به دست یکدیگر داده‌اند تا بازار فلز زرد روند کاهشی به خود گیرد. در واقع از ابتدای هفته جاری در صنعت طلا و جواهر رکود خاصی حاکم شده که در طول هفته‌های گذشته رکود بازار به این میزان نبوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =