بازار موبایل

عضو صنف تعمیرکنندگان و فروشندگان موبایل و تلفن ثابت اصفهان می‌گوید: اگر دقت کنید تمام سری‌های قبلی آیفون در کشور رجیستر شد و مشکلی در این زمینه وجود نداشته است. ولی آیفون ۱۴ یک مورد امنیتی دارد و با مخابرات و فناوری اطلاعات کشور ما هم‌خوانی ندارد. لذا دولتمردان با درنظر گرفتن این مسئله‌ از رجیستری آن خودداری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بررسی اخبار نشان می‌دهد بحث ممنوعیت واردات موبایل‌های لوکس مانند آیفون‌ها برای اولین بار در سال ۹۹ مطرح شد، ولی کم‌تر از یک هفته از اعلام خبر در رسانه‌ها، دولت از اجرای آن عقب‌نشینی کرد و حتی سخنگوی وقت دولت منکر اتخاذ چنین تصمیمی شد. پس از گذشت دو سال با تصمیم جدید دولت واردات آیفون ۱۴ به صورت مسافری و پستی از ابتدای اسفند ۱۴۰۱ ممنوع اعلام شد؛ اگرچه واردات رسمی و ثبت سفارش سری جدید آیفون‌ها از همان ابتدا هم امکان‌پذیر نبود و هر آنچه امروز در بازار خرید و فروش می‌شود از طریق رویه مسافری وارد کشور شده است. درنتیجه دولتمردان زمستان سال گذشته اعلام کردند برنامه‌ای برای رجیستری این اسمارت‌فون آمریکایی ندارند و به اصطلاح آب پاکی را روی دست مالکان و فروشندگان آیفون ۱۴ ریختند. به تازگی اخباری در فضای مجازی مبنی بر رجیستری آیفون ۱۴ در نیمه دوم اردیبهشت ۱۴۰۲ منتشر شده است که مسعود برنجیان، عضو صنف تعمیرکنندگان و فروشندگان موبایل و تلفن ثابت اصفهان با اشاره به اینکه تاکنون خبری در رابطه با تغییر تصمیم دولت درخصوص رجیستری آیفون ۱۴ اعلام نشده است، به خبرنگار ایراسین توضیح داد: اگر دقت کنید تمام سری‌های قبل آیفون در کشور رجیستر شد و مشکلی در این زمینه وجود نداشته است. ولی آیفون ۱۴ یک مورد امنیتی دارد و با مخابرات و فناوری اطلاعات کشور ما هم‌خوانی ندارد. لذا دولتمردان با درنظر گرفتن این مسئله‌ از رجیستری آن خودداری می‌کنند.

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد عدم رجیستری سبب افت قیمت آیفون ۱۴ نسبت به سری قبل خود شده است و با بودجه یک آیفون ۱۳ پرومکس می‌توان دو آیفون ۱۴ خرید. همچنین عده‌ای مردم را به خرید آیفون ۱۴ به همراه یک اسمارت فون رجیسترشده دیگر تشویق می‌کنند که برنجیان دراین‌باره گفت: گفته‌هایی در این خصوص صورت می‌گیرد که آیفون ۱۴ بخرید و از وای‌فای یا ایردراپ آن استفاده کنید و سپس موبایل رجیسترشده دیگری برای برقراری تماس یا پیامک تهیه کنید. ولی من یا همکارانم تاکنون به مشتری چنین ایده‌ای نداده و نخواهیم داد.

عضو صنف تعمیرکنندگان و فروشندگان موبایل اصفهان میزان تقاضا برای آیفون ۱۴ را بالا دانست و اظهار کرد: تقاضا برای آیفون ۱۴ حتی باوجود عدم رجیستری وجود دارد. شماری از خریداران با امید رجیستری این اسمارت‌فون را می‌خرند و برخی دیگر موبایل دوم رجیستر شده‌ای تهیه می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =