محمد ولی

عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: روند بازار طلا در مقایسه با حدود یک ماه قبل مقدار کمی کاهشی است. امیدواریم این روند کاهشی تثبیت شود. باتوجه به نرخ تورم در بهار سال جاری باید با احتیاط در این بازار عمل کرد.

به گزارش ایراسین، بازار طلا و سکه پس از تعطیلات نوروز در مسیری نزولی قرار گرفته و قیمت سکه در چهاردهمین روز از فروردین ۱۴۰۲ کاهش حدود یک میلیون تومانی را تجربه کرد. این روند نزولی در بازار فلز زرد تداوم پیدا کرد تا قیمت سکه امامی در پانزدهم فروردین به کف کانال ۳۰ میلیون تومان برسد. درحال حاضر برخی از فعالان بازار طلا عامل نزولی شدن قیمت‌ها را کاهش نرخ دلار می‌دانند و معتقدند روند قیمت دلار در بلندمدت ماندگار نیست. درمقابل شماری دیگری از فعالان بازار به تدوام روند نزولی ارز و به دنبال آن طلا و سکه امیدوارند و بر این باورند بازار طلا و سکه مانند ماه‌های پایانی سال گذشته افزایشی نخواهد بود.

عباد محمدولی، کارشناس و تحلیلگر بازار طلا و جواهر در خصوص وضعیت قیمت‌ها در این بازار به خبرنگار ایراسین گفت: قیمت طلا از بیستم اسفند سال ۱۴۰۱ روند نزولی پیدا کرد و سپس تعطیلات و شروع ماه رمضان بر بازار تاثیرگذار بود. ازطرفی میزان عرضه و تقاضا بر بازار طلا و سکه تاثیر بسزایی دارد. در شرایط فعلی روند بازار طلا درمقایسه با حدود یک ماه قبل مقدار کمی کاهشی است. امیدواریم این روند کاهشی تثبیت شود و بازار طلا درمیان مدت هم ثبات خود را حفظ کند.

وی افزود: منظور از ثبات نیز این است که خریداران به راحتی خرید کنند و فروشندگان به دور از دغدغه اجناس خود را به فروش رسانند. درواقع چه خریدار و چه فروشنده در این فکر نباشد که اگر طلا یا سکه خود را بفروشیم یا خریداری کنیم چه اتفاقی خواهد افتاد. سود عاید ما می‌شود یا ضرر؟

این کارشناس و تحلیلگر بازار طلا با اشاره به اینکه عوامل زیادی بر نزولی یا صعودی شدن قیمت طلا و سکه دخیل هستند بیان داشت: نمی‌توانیم منکر افزایش قیمت در بازار طلا و سکه باتوجه به تورم باشیم. باتوجه به نرخ تورم امکان افزایش قیمت طلا وجود دارد. من معتقدم در سه ماه بهار سال جاری باید با احتیاط در این بازارعمل کرد و به اصطلاح با عصا حرکت کنیم!

محمدولی درباره نحوه خرید در بازار طلا نیز گفت: اگر کسی قصد خرید طلا و سکه دارد نباید به صورت کوتاه مدت طلا بخرد چرا که باتوجه به نوسانات بازار احتمال ضرر وجود دارد.

بررسی‌های میدانی نیز از صعود انس جهانی طلا و فتح کانال دوهزار دلار حکایت می‌کند و احتمال واکنش نشان‌دادن و صعودی شدن طلا و سکه در بازار داخلی همزمان با فتح قله‌های قیمتی جدید توسط انس وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =