• ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲
  • کد خبر: 33709
  • readingTime: ۱ دقیقه
افتتاح گمرک منطقه ویژه اقتصادی جهرم

گمرک منطقه ویژه اقتصادی جهرم در مراسمی هم زمان با چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شروع به کار کرد.

به گزارش ایراسین، محمد رضوانی فر رئیس کل گمرک ایران در آیین افتتاح گمرک منطقه ویژه اقتصادی جهرم گفت: مجموعه گمرک کشور با هدف ایجاد مشوق‌های سرمایه‌گذاری این قول را می‌دهد که فرآیند تشریفاتی گمرک منطقه ویژه اقتصادی جهرم را به کمترین زمان خود برساند.

محمد هادی ایمانیه استاندار فارس نیز با قدردانی از تلاش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و مدیریت منطقه ویژه اقتصادی جهرم در خصوص راه اندازی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای حضور سرمایه‌گذاران در این منطقه افزود: شهرستان جهرم یکی از شهرستان‌های مهم و تاثیرگذار در امور اقتصادی کشور و استان فارس است.

محمد رضایی کوچی نماینده مردم شهرستان‌های جهرم و خفر هم در این مراسم با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی جهرم از زیرساخت‌های لازم جهت سرمایه‌گذاری برخوردار است، افزود: تقریبا تمام کارهای زیرساختی این منطقه ویژه انجام شده است و مهیای حضور سرمایه‌گذاران جهت ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان است.

فرشاد مقیمی معاون نوسازی و بهره برداری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز با اشاره به تامین زیرساخت‌های لازم جهت شروع فرایند واگذاری زمین شامل آب، برق، گاز، شبکه فیبر نوری و خدمات گمرکی در منطقه ویژه اقتصادی جهرم گفت: به منظور تسهیل امر سرمایه گذاری، مشوق‌هایی در قالب آئین نامه واگذاری و حق بهره برداری از زمین، اعیانی و تأسیسات به منظور جذب سرمایه گذار در فاز یک در نظر گرفته شده است.
فرشاد

مقیمی افزود: با نگاه مثبت هیات عامل ایدرو، امکان واگذاری و حق بهره برداری ۳۰% از زمین‌های فاز یک منطقه ویژه اقتصادی جهرم با ۱۰% پیش دریافت و اقساط بلند مدت بر مبنای میزان زمین مورد نیاز طرح‌های صنعتی فراهم گردیده است.

همچنین به گفته مهدی شفیعیان مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی جهرم ساختمان گمرک با ارزشی بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال ایجاد و تجهیز شده است که این امر در خصوص تسهیل برای سرمایه گذاران و امر صادرات و واردات بسیار حائز اهمیت است.

شایان ذکر است؛ منطقه ویژه اقتصادی جهرم، در زمینی به حدود ۳۴۰ هکتار زیر نظر سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در قالب ۲ فاز در حال تکمیل زیر ساخت‌های توسعه صنعتی و بازرگانی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =