سپاهان در جام‌جهانی باشگاه‌های 2007

تیم فوتبال سپاهان نخستین و تنها تیم ایرانی راه یافته به مسابقات جام جهانی باشگاه‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، رقابت‌های فوتبال جام جهانی باشگاه‌ها به میزبانی مراکش برگزار شده و به مراحل پایانی خود نزدیک می‌شود؛ تجربه حضور در این مسابقات اما برای تیم‌های ایرانی چیزی شبیه به رویاست و تا کنون تنها یک تیم ایرانی موفق به راهیابی به این رقابت‌ها شده است و آن تیمی نیست جز فولاد مبارکه سپاهان.

طلایی‌پوشان دیار زاینده‌رود در سال ۲۰۰۷ پس از نایب قهرمانی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، به عنوان نخستین و تا به امروز تنها تیم ایرانی جواز حضور در رقابت‌های جام باشگاه‌های را به دست آورند.

اتفاقی که ۱۶ سال پیش رخ داد آنقدر برای جامعه فوتبال ایران تازه بود که شاید فقط حالا اهمیت آن آشکار شده و حضور یک تیم ایرانی دیگر در این رقابت‌ها تبدیل به طلسمی طولانی شده است.

شاگردان لوکا بوناچیچ در نخستین تجربه جهانی خود در کشور ژاپن که میزبان مسابقات در سال ۲۰۰۷ بود، به مصاف ویتاکر یونایتد نیوزلند، قهرمان لیگ قهرمانان اقیانوسیه رفتند و این تیم را با نتیجه ۳ بر یک شکست دادند، دو گل زودهنگام از عماد محمد رضا و یک شوت از راه دور از عبدالوهاب ابوالهیل کافی بود تا سپاهان نخستین برد خود در این آوردگاه جهانی با درخشش بازیکنان عراقی‌اش کسب کند.

سپاهان در جام‌جهانی باشگاه‌های 2007

زردپوشان اصفهانی برای رویارویی با قهرمان قاره اروپا یعنی میلان باید یک تیم نام‌آشنا را از پیش روی برمی‌داشتند، اوراوا رد، همان تیمی که چند ماه قبل رویای قهرمانی سپاهانی‌ها در آسیا را بر باد داده بود، رویارویی با نماینده ژاپن در خاک این کشور و در مقابل چشمان ده‌ها هزار ژاپنی که جوی وحشتناک را در ورزشگاه به وجود می‌آوردند کار آسانی نبود. محمود کریمی نام خود را به عنوان تنها گلزن ایرانی مسابقات جام جهانی باشگاه‌ها ثبت کرد اما این برای فرار سپاهان از شکست ۳ بر یک کافی نبود و سپاهان در نهایت در پایان این مسابقات از میان ۷ تیم شرکت‌کننده در جایگاه پنجم ایستاد.

در آن دوره از رقابت‌ها میلان در دیدار فینال موفق شد با نتیجه ۴ بر ۲ بوکاجونیورز آرژانتین را شکست دهد تا برای اولین و آخرین مرتبه جام را در یوکوهامای ژاپن بالای سر ببرد.

سپاهانی‌ها هر ساله به مناسبت حضورشان در جام جهانی باشگاه‌ها و سالروز تاسیس این باشگاه دوم آبان ماه را گرامی داشته و این روز را با نام «روز سپاهان» جشن می‌گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =