• ۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶
  • کد خبر: 32981
  • readingTime: ۲ دقیقه
خودروی لوکس

خودروهای خارجی بازار در ماه‌های پایانی سال گویی در اندیشه پرواز هستند چراکه قیمت در آگهی‌های فروش در این بازار به یک‌باره رشد سنگینی کرده است. تابستان ۱۴۰۱ بیشتر این خودروها بین یک تا ۹میلیارد تومان قیمت داشتند ولی در بهمن ماه آگهی فروش اتومبیل‌های خارجی در پی دلار ۴۵هزارتومانی با قیمت نجومی منتشر می‌شود.

به گزارش ایراسین، براساس آگهی‌های فروش مندرج در سایت‌ها، اتومبیل‌های خارجی کارکرده بازار در چهار دسته نجومی، سوپرلاکچری، لاکچری و کم‌تر از شش میلیارد تومانی برای فروش آگهی شده‌اند.

نجومی‌ترین‌ها

۱۱ تا ۱۳میلیارد تومان در بازار خودرو قیمت یک چهارچرخ خارجی درحد صفر است؛ این روزها باصعودی شدن نرخ ارز، خودروهای خارجی قدیمی نیز بالاتر از دو میلیارد تومان قیمت‌گذاری می‌شوند. بهای اتومبیل‌های خارجی با کارکرد پایین نیز در دو ماه اخیر دو و سه میلیارد تومانی نسبت به گذشته افزایش یافته است. بررسی‌ها نشان می‌دهد گران‌ترین آگهی‌ خودروهای وارداتی به بی‌ام‌و سری هفت اختصاص دارد. بی‌ام‌وهای سری هفت تولید سال ۲۰۱۷ است و آنهایی که کارکرد پایینی دارند بین ۱۲ میلیارد تا ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان قیمت خورده‌اند. سپس پورشه کاین‌ با قیمت ۱۱ تا ۱۲میلیارد تومان گران‌ترین وارداتی‌های بازار است. این خودروها مدل ۲۰۱۲ یا ۲۰۱۳ بوده و کارکردی کم‌تر از ۱۰۰هزار کیلومتر دارند؛ برای مثال پورشه کاین ۲۰۱۳ با ۷۲ هزار کیلومتر کارکرد با بهای ۱۱میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای فروش آگهی شد. همچنین تعداد انگشت شماری از آگهی‌های فروش در رنج قیمت ۱۱ تا ۱۳ میلیارد به لکسوس RX و ولوو XC۹۰ مدل ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ تعلق می‌گیرد.

سوپرلاکچری‌ها

مرسدس بنز در این دور از افزایش قیمت‌ها نسبت به سایر اتومبیل‌های لوکس بازار عقب مانده است. سال ۹۵ روزی که خودروهای چند صدمیلیون ‌تومانی در بازار خودرو زیاد نبود، مرسدس بنزها تا ۶۰۰ میلیون تومان هم معامله می‌شد؛ ولی امروز نسبت به خودروهای نجومی عقب‌ افتاده است. مرسدس بنز کلاس E مدل ۲۰۱۷ با دوهزار کیلومتر کارکرد و بهای ۱۰ میلیارد تومانی، یکی از گران‌ترین بنزهای کارکرده بازار است. درمقابل برای خرید لکسوس، ولوو و بی‌ام‌وی سری پنچ سدان باید چند صد میلیون تومان بیشتر پرداخت؛ مانند بی‌ام‌و سری پنج سدان ۲۰۱۸ با قیمت ۱۰میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و لکسوس RX ۲۰۱۷ به نرخ ۱۰میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان.

لاکچری‌ها

بی‌ام‌و ایکس۴ و سری ۵ باکارکرد بالا، لکسوس NX، مرسدس بنز کلاس E و S، تویوتا لندکروز، پرادو و ولوو در شمار خودروهای لاکچری بازار دست‌دوم‌ها با رنج قیمت شش تا ۱۰ میلیارد تومان قرار می‌گیرند. این اتومبیل‌ها از نظر مدل قدیمی‌تر هستند تاجایی که خودروهایی با مدل ۲۰۱۰ و ۲۰۰۹ نیز آگهی شده است. مرسدس بنز کلاس S مدل ۲۰۱۲ با قیمت ۹ میلیارد تومان و تویوتا لندکروز مدل ۲۰۱۳ با بهای هشت میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان از جمله آگهی‌های فروش خودروهای لاکچری هستند.

کم‌تر از شش میلیارد تومان

کف قیمت آگهی‌های فروش خودروهای خارجی دو تا شش میلیارد تومان است. بااین بودجه امکان خرید یک اتومبیل خارجی میان‌رده وجود دارد؛ برای مثال چهار میلیارد تومان قیمت یک رنو تلیسمان و کولئوس ۲۰۱۸ یا نیسان ایکس تریل ۲۰۱۷ است و خرید خودروهایی مانند سانتافه، کیا سورنتو و اپتیما و... دو تا سه میلیاد و ۸۰۰ میلیون تومان آب‌ می‌خورد. فولکس گلف، تویوتا راوفور و سری‌های قدیمی‌ بی‌ام‌و گران‌ترین چهارچرخ‌ها در این دسته آگهی‌های بازار هستند و با بهای چهار تا شش میلیارد تومان معامله می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =