• ۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
  • کد خبر: 31841
  • readingTime: ۱ دقیقه
تسمه صنعتی

تسمه‌های صنعتی محصولات یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان است که با تولید آن نیاز کشور را مرتفع کرده است.

به گزارش ایراسین به نقل از ایسنا، داود رضاوند، عضو هیات مدیره این شرکت دانش‌بنیان گفت: یکی از مهمترین تسمه‌های مورد استفاده در صنعت، تسمه پروانه است. تسمه‌های «وی» شکل جزو تسمه‌های انتقال نیرو یا انتقال قدرت هستند و ما تلاش کردیم با بومی‌سازی این تجهیزات، نیاز کشور به این محصول را تامین کنیم.

وی وظیفه تسمه‌ های صنعتی را انتقال قدرت موتور توسط یک پولی به قسمت دیگر عنوان کرد و افزود: تسمه‌های «وی» شکل در اکثر صنایع سبک و سنگین کاربرد داشته و جنس تسمه‌های «وی» شکل، از لاستیک و نخ بوده و سطح مقطع آن به شکل ذوزنقه است.

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، رضاوند با بیان این‌که تسمه‌های «وی» شکل روکش‌دار ساده در ماشین‌آلات کشاورزی به علت ارزان و در دسترس بودن مورد استفاده قرار می‌گیرد، خاطر نشان کرد: معمولا تسمه‌های «وی» شکل در برابر حرارت و روغن و الکتریسیته ساکن مقاوم بوده و قابلیت قرارگیری دور پولی‌های کوچک را دارد و باعث می‌شود تسمه به خوبی به فولی چنگ بزند و چسبندگی بیشتری دارد. تسمه‌های «وی» شکل دنده‌دار منعطف بوده و دارای عمر بیشتر و حرکت کمتر است. به علت افزایش قدرت تسمه و افزایش کشش یکنواختی در سراسر تسمه آن‌ها به یکدیگر وصل می‌شوند.

عضو هیات مدیره این شرکت دانش‌بنیان توضیح داد: تولید تسمه در داخل کشور سبب شده تا نیاز کشور با هزینه کمتر برطرف شود و از سوی دیگر صرفه‌جویی ارزی قابل توجهی رخ دهد. تولید تسمه‌های صنعتی در داخل کشور منجر به ایجاد ده‌ها فرصت شغلی نیز شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =